خبر های جدید

راهپیمایی‌ های جهانی حمایت از قدس در ۴۲ کشور جهان

از روز جمعه راهپیمایی ‌هایی در حمایت از قدس در بیش از ۴۲ کشور جهان برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی‌ها خواهان حمایت از مساله فلسطین و یاری مسجدالاقصی هستند.

عبدالله عبیدات، رییس راهپیمایی جهانی قدس در سخنانی اظهار کرد که این راهپیمایی‌ها در روزهای ششم، هفتم و هشتم ماه جاری میلادی (جمعه، شنبه و یکشنبه) در بیش از ۸۰ شهر در ۴۲ کشور جهان برگزار می‌شود.

وی در سخنانی عنوان داشت که هدف از برگزاری راهپیمایی‌ها این است که توجه جهانیان به تلاش‌ها برای یهودی‌سازی شهر قدس، مسجد الاقصی و مقدسات مسلمانان و مسیحیان در این شهر جلب شود.

همچنین در اراضی اشغالی فلسطین در سال‌های ۱۹۶۷ و ۱۹۴۸ و قدس و نوار غزه راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌های مشابهی برگزار می‌شود.

عبیدات اظهار کرد که راهپیمایی‌های گسترده‌ای در کشورهای مغرب عربی به ویژه الجزایر، مراکش، تونس و لیبی و همچنین در ترکیه، اندونزی، ایران، کشورهای اروپایی و کشورهای آمریکای لاتین برگزار می‌شود.

در همین حال شرکت کنندگان در راهپیمایی جهانی قدس در روز جمعه در منطقه سویمه در اردن تاکید کردند که قدس و مقدسات حقی بر گردن هر عرب و مسلمان دارند که باید از آن‌ها دفاع کرده و هر گونه هتک حرمتی به قدس و مقدسات آن اهانتی به احساسات عرب‌ها و مسلمانان به شمار می‌آید و درگیری‌های عربی ‌- اسرائیلی را تشدید خواهد کرد.

مردم موریتانی نیز راهپیمایی در نواکشوت برگزار کرده و با سر دادن شعارهایی بر حمایت از قدس و اراضی فلسطینی تاکید کردند.

این راهپیمایی‌ها در همبستگی با قدس به مناسبت چهل و هفتمین سالگرد اشغال بخش شرقی این شهر برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا