خبر های جدید

کاندیداتوری یک مسلمان برای ریاست پارلمان اروپا

سجاد کریم، نماینده مسلمان پارلمان اروپا که همواره مدافع حقوق پیروان اسلام در این پارلمان بوده است، به عنوان نماینده گروه محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان اروپایی، در انتخابات ریاست پارلمان، شرکت می‌کند.

این نماینده مسلمان طی سخنانی گفت: دلیل اعلام آمادگی من برای حضور در انتخابات ریاست پارلمان اروپا این است که طی ده سال اخیر، تجربه‌های زیادی در زمینه‌های مختلف در اروپا کسب کرده‌ام. اروپا در مرحله بسیار حساسی قرار دارد و گروه‌های راست‌گرای افراطی در حال رشد هستند؛ بنابراین پارلمان باید قدرت پیشین خود را برای مقابله با این گروه‌ها پیدا کند.

وی افزود: از تمامی اعضای پارلمان اروپا که خواستار قدرت یافتن این نهاد با تکیه بر تسامح و روحیه همزیستی مسالمت‌آمیز هستند می‌خواهم که از من در این انتخابات حمایت کنند.

سجاد کریم که به عنوان سخنگوی کمیسیون قضایی پارلمان اروپا فعالیت می‌کند، نخستین مسلمان انگلیسی است که در سال ۲۰۰۴ به عنوان عضو پارلمان انتخاب شد. وی سه دوره متوالی توانست در انتخابات پیروز شود و به پارلمان راه یابد.

این مسلمان پاکستانی‌تبار ریاست کمیسیون مشورتی برای نظارت بر اجرای صحیح قوانین در پارلمان اروپا را نیز بر عهده داشت و موفق به ایجاد نخستین گروه دوستی پاکستان و اروپا شد. گروه محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان پارلمان اروپا از ۷۵۱ کرسی، تنها ۵۵ کرسی را در اختیار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا