خبر های جدید

مالکی خواهان میانجیگری طالبانی

رهبر ائتلاف دولت قانون خواستار ایفای نقش اتحادیه میهنی کردستان و جلب رضایت بارزانی برای نخست وزیری مجدد خود می باشد.
نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون هنگام سفر به سلیمانیه و دیدار با جلال طالبانی از اتحادیه میهنی درخواست کرده است که میان وی و مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان میانجگیری کند تا وی بتواند برای دور سوم نخست وزیر عراق شود.
پیشتر نیز رسانه‌های وابسته‌ و نزدیک به‌ حزب دموکرات کردستان اعلام کرده‌ بودند که‌ مالکی در سفر هفته‌ گذشته‌ به‌ اقلیم کردستان به‌ منظور ملاقات جلال طالبانی، از طریق شخصیت های نزدیک به‌ حزب دموکرات درخواست دیدار با مسعود بارزانی را کرده‌ بود که‌ این درخواست از سوی رئیس اقلیم کردستان رد شده‌.
دکتر مجید محمد امین وزیر بهداشت عراق وابسته به اتحادیه میهنی به این کانال تلویزیونی گفت که مالکی دولتمردی موفق بوده و دشمن کُردها نیست.
در مقابل؛ حزب دموکرات کردستان عراق تاکید می کند که به دلیل عملکرد مالکی در طول دو دوره نخست وزیری و شکست وی در اداره‌ کشور نمی توان وی را موفق نامید.
حزب دموکرات کردستان تاکید کرده است که به هیچ عنوان اجازه نخست وزیری مجدد مالکی را نمی دهد.
مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان و دبیر کل حزب دموکرات کردستان پیشتر اعلام کرده بود که اگر مالکی دوباره نخست وزیر شود، کُردها در چارچوب عراق نمی مانند.
در همین ارتباط هوشیار عبدالله رئیس فراکسیون جنبش تغییر اعلام کرد که همه فراکسیون های کردستانی در مجلس نمایندگان عراق مخالف نخست وزیری مجدد مالکی هستند.
روز سه شنبه این هفته، مجلس نمایندگان عراق نشستی خواهد داشت که تعیین نخست وزیر یکی از موارد مورد بحث می باشد.
هنوز جریانات شیعی در خصوص نامزدی مشترک برای نخست وزیری عراق به توافق نرسیده اند

منبع: کردپرس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا