خبر های جدید

فراخوان سازمان ملل برای کمک فوری به آوارگان آراکانی

فراخوان سازمان ملل برای کمک فوری به آوارگان آراکانی

سازمان ملل اعلام کرد که برای رفع نیازهای اولیه پناهجویان آراکانی در اردوگاه های بنگلادش نیاز به تامین بودجه اضطراری به میزان ۴۳۰ میلیون دلار وجود دارد.

مارک لاوکاک، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه طی سخنانی در نشست خبری مشترک با آنتونی لِیک، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد: برای رفع نیازهای اولیه پناهجویان آراکانی که در اردوگاه های بنگلادش به سر می‌برند، نیاز به تامین بودجه اضطراری به میزان ۴۳۰ میلیون دلار وجود دارد.

وی با بیان اینکه در بازدید از اردوگاه های پناهجویان مسلمان آراکانی در حومه شهر کاکس بازار بنگلادش شاهد وضعیت وخیم آن ها بوده است، تصریح کرد: پناهجویان در اردوگاه ها از فرط ترس و دلهره، گرسنگی و خستگی بی حال افتاده اند، آن ها به کمک های اولیه نظیر غذا، آب سالم، خدمات بهداشتی و اسکان اضطراری نیاز دارند.

لاوکاک افزود: مسلمانان آراکانی در پی بروز حوادث خشونت بار در میانمار مانند کشتن کودکان، تجاوز به زنان و به آتش کشیدن روستاها به بنگلادش پناه برده اند.

رئیس امور بشردوستانه در سازمان ملل در پایان با اشاره به اینکه موج مهاجرت مسلمانان آراکانی به بنگلادش همچنان ادامه دارد، گفت: سازمان ملل همچنان به دعوت برای تامین کمک های بشری به پناهجویان ادامه خواهد داد.

گفتنی است شمار مسلمانانی که از خشونت های ارتش میانمار و بوداییان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌اند به بیش از ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا