خبر های جدید

یکی از شهرهای آمریکا تعطیلات اسلامی را از تقویم خود حذف کرد

یکی از شهرهای آمریکا تعطیلات اسلامی را از تقویم خود حذف کرد

مدارس شهری بزرگ در ایالت شرقی آمریکا تعطیلات اسلامی را از تقویم سال تحصیلی خود حذف کردند و امید مسلمانان برای گرامیداشت آنها را به یاس تبدیل کردند. مسوولان مدارس در شهر مونتگمری در ایالت مریلند تصمیم گرفتند همه تعطیلات اسلامی را از تقویم تحصیلی سال ۲۰۱۵-۲۰۱۶ حذف کنند. زینب چادوری از مسوولان کمپین اعتراضی عید برای همه گفته است آنها فقط برای تعطیلات اسلامی چنین تصمیمی گرفته اند زیرا که نام تعطیلات مسیحی و یهودی اگرچه از تقویم حذف شده اما هنوز به عنوان روز تعطیل ثبت شده اند.
تصمیم برای حذف تعطیلات اسلامی از تقویم آموزشی این شهر پس از جلسه شورای آموزشی شهر در روز سه شنبه اتخاذ شد. آنان تصمیم گرفتند همه تعطیلات اسلامی شهر را لغو کنند اما با وجود خارج کردن اعیاد مسیحی کریسمس و اعیاد یهودی شوشانا و یوم کیپور، آنها هنوز هم جزو تعطیلات مدارس به حساب می آیند.
این درحالیست که مسلمانان این شهر همچنان به اعتراض خود نسبت به این تبعیض آشکار ادامه می دهند. مسلمانان در این منطقه از سال ۲۰۱۳ تلاش داشتند حداقل دو عید قربان و فطر را به تقویم این شهر اضافه کنند اما با این تصمیم، عملاً آرزوی آنان به فراموشی سپرده شد.
عده ای از اعضای شورای آموزشی شهر مونتگمری با این تصمیم مخالف بوده اند وآن را توهین آشکار به همشهریان مسلمان خود دانسته بودند. در بسیاری از نقاط آمریکا، تلاش مسلمانان برای شناسایی دو عید مهم اسلامی به بار نشسته اما شهر مونتگمری در اعلام حمایت از اقلیت اسلامی خود ناکام ماند.

منبع: ONISLAM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا