خبر های جدید

انتقاد شدید سازمان شفافیت بین الملل از حکم تبرئه حسنی مبارک

سازمان شفافیت بین الملل به شدت از صدور حکم تبرئه حسنی مبارک انتقاد کرد و این اقدام دستگاه قضایی مصر را «یک عقب نشینی جدی» برای این کشور خواند.خوزه یوگاز مدیر سازمان شفافیت بین الملل گفت: «تبرئه حسنی مبارک و پسرانش از اتهام فساد، حاوی این پیام است که رهبران می توانند پس از چندین دهه حکمرانی بر یک کشور کنار بروند، در حالی که خزانه های حکومتی را خالی کرده اند.»

دادگاهی در قاهره روز شنبه حسنی مبارک را از اتهام فساد تبرئه کرد. وی متهم بود که با همکاری وزیر نفت دولت خود، به کمپانی حسین سالم، میلیارد بانفوذ مصری، اجازه داده تا گاز طبیعی مصر را زیر قیمت های بازار به اسراییل صادر کند و از این راه سود سرشاری را به دست آورد.

دادگاه یاد شده حسین سالم را نیز از این اتهام تبرئه کرد.

به علاوه، قاضی اعلام کرد اتهامات وارده بر حسنی مبارک، پسرانش و حسین سالم مبنی بر برداشت غیرقانونی از اموال دولتی برای بازسازی ویلاهای شخصی، مشمول زمان شده و دیگر معتبر نیست.

سازمان شفافیت بین الملل که معتبرترین سازمان بین المللی در زمینه تهیه آمار و گزارش های ضد فساد است، در بیانیه ای اعلام کرد: «مبارک باید به خاطر سوء استفاده از قدرت طی سه دهه گذشته، پاسخگو باشد؛ در غیر این صورت مصر با خطر بازسازی شرایط فساد انگیزی روبرو خواهد شد که پیش از بهار عربی وجود داشت.»

منبع: الاهرام

ترجمه: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا