خبر های جدید

رئیس جمهور یمن در اعتراض به حوثی‌ها استعفا کرد

رئیس جمهور یمن در اعتراض به حوثی‌ها استعفا کرد
رئیس جمهور یمن استعفا کرد. یک منبع نزدیک به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن گفته است که سیطره نیروهای نظامی حوثی ها بر پایتخت این کشور، دلیل استعفای وی است. رئیس جمهور یمن اندکی پس از استعفای خالد البحاح نخست وزیر در حصر این کشور اعلام شد.

حوثی ها از این استعفاها استقبال کردند و خواستار تشکیل شورای ریاست جمهوری برای اداره کشور شدند.رئیس جمهور یمن متن استعفای خود را خطاب به پارلمان ارائه کرده است. قرار است پارلمان با برگزاری نشستی استعفای رئیس جمهور را بررسی کند. با این حال کمیته حقوقی پارلمان،  این استعفا را رد کرد.

هم اکنون رئیس جمهور و نخست وزیر مستعفی یمن در منازل مسکونی خود در پایتخت این کشور توسط واحدهای نظامی گروه انصار الله (حوثی ها) در حصر خانگی به سر می برند.

واحدهای نظامی حوثی ها در ماه های اخیر کنترل بخش های اصلی پایتخت یمن را به دست گرفتند. نظامیان حوثی همچنین در چند روز اخیر با حمله به کاخ ریاست جمهوری و منزل رئیس جمهور، اولی را به کنترل کامل و دوم را تحت محاصره خود قرار گرفتند.استان های جنوبی یمن نیز اعلام کردند از دستورات حوثی ها پیروی نمی کنند.

حوثی ها که در قالب گروه سیاسی – نظامی انصار الله فعالیت می کنند شیعیان زیدیه (چهار امامی) هستند و استان های شمالی یمن به ویژه استان صعدهمحل اصلی تمرکز آنهاست.

حوثی ها در سال های اخیر بارها با دولت مرکزی یمن وارد جنگ داخلی شدند. آنها در ماه های اخیر توانستند پس از یک رشته تظاهرات مسالمت آمیز با استفاده از واحدهای نظامی خود، کنترل پایتخت را به دست بگیرند و رئیس جمهور یمن را به عقب نشینی و برکناری نخست وزیر مجبور کنند.

منبع:عصر ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا