بیداری اسلامیدعوت و داعیسياسي اجتماعيمطالب جدیدمقالات

جنگ شیعه و سنی و نقش آمریکا و تصور غلط مسلمانان

جنگ شیعه و سنی و نقش آمریکا و تصور غلط مسلمانان

 ای رزمندگان شیعه و سنی؛ بدانید که دشمنان محمد همان دشمنان علی اند !

دکتر فیصل القاسم  ٭ نویسنده و روزنامه نگار سوریه ای

  ترجمه : رسول رسولی کیا دبیر عربی و قرآن – مهاباد

دیدگاه اشتباهی نزد بیشتر شیعیان و سُنیان در جهان عربی و اسلامی حاکم است که عبارت است از اینکه آمریکا به یار و یاور شیعیان مبدل شده و علیه سنی ها توطئه می چیند ! و این عده برای اثبات دیدگاهشان به مذاکرات مستقیم هسته ای آمریکا و ایران و در آستانه به نتیجه رسیدنشان استدلال می نمایند و- می گویند – به همین خاطر است که آمریکا  کشور عراق را دو دستی و بر یک سینی از طلا تقدیم ایران نموده است  ؛ علاوه بر اینکه به این کشور اجازه داده تا آنگونه که می خواهد در کشور – جنگ زده – سوریه تصرف نموده و دمشق را به پایتخت دومش پس از بغداد تبدیل نماید ، علاوه بر اینکه اکنون کشور ایران از طریق “حزب الله” سلطه و قبضه اش را بر لبنان روز به روز محکم تر می گرداند  و – در سایه همین حمایت ها و چراغ سبزهای آمریکا ست که –اکنون نفوذ آن به کشور یمن نیز رسیده و چندی پیش صنعا پایتخت این کشور بدست حوثی های هم پیمان ایران سقوط نمود.

جنگ شیعه و سنی
جنگ شیعه و سنی

شیعیان نیز به این باور رسیده اند که در سایه چراغ سبزهای آمریکا مبنی بر نفوذ روز افزون در منطقه ، اکنون و عملاً با آمریکا در یک سنگر و علیه اهل سنت قرار گرفته اند. نزد اهل سنت نیز این اعتقاد کلی وجود دارد که آمریکا در کشورهای اسلامی و عربی با مذهب دشمن آنان – شیعه – هم پیمان شده و علیه آنان هم کاری می کنند.

شکی نیست که آمریکا از حاکم شدن چنین دیدگاهی  در جهان خرسند است و خوشحالی و خرسندیش بر همه اهل بصیرت آشکار و واضح  می باشد .

تاریخ تاکنون مانند این روزها سخن از جنگ بین دو مذهب شیعه و سنی را به خود ندیده است ؛ اگر به شبکه های اجتماعی که روزانه میلیون ها نفر عرب از آن دیدن می کنند ، مراجعه کنی خواهی فهمید که بیشتر اهل سنت ، شیعه را به عنوان دشمن سرسخت و اساسی خود در منطقه می شناسند و البته شیعیان نیز با اهل سنت و ” نواصب” مانند یک دشمن – نگاه کرده و – می جنگند و بزرگترین دلیل بر این –ادعا- عملیات های وحشیانه و رسواشده آنان در حق مردم سوریه و لبنان و یمن براساس مذهب  می باشد و در مقابل جنبش های سنی تندرو همچون نُصره و داعش و … با همین عقلانیت و احساس ضرورت و در بیشتر از یک کشور با شیعان می جنگند ؛ در عراق نیروهای موسوم به “الحشد الشعبی” که اغلب اعضای آن را شیعه ها تشکیل می دهند با داعش و کلیه جنبش های سنی که از این جنبش حمایت می کنند و یا همسویی کرده  ،  می جنگند .

در سوریه لباس شخصی های عراقی و لبنانی و یمنی و حتی پاکستانی و افغانی رو در رو علیه جنبش های سنی مانند نصره و سایر جنبش های سنی می جنگند .

شبکه های اجتماعی عملاً به میدان نبرد سنگین بین شیعه و سنی مبدل شده است ؛ اگر به چگونگی عبارات و نقدهای بکار رفته از طرفین  بنگری از اینکه جنگ مذهبی در منطقه  تا این درجه از قساوت و بی رحمی رسیده ، شوکه خواهی شد ؛ دیگر کسی از اسرائیل – و دشمنی هایش با جهان اسلام – سخن نمی راند  ؛ بلکه اسرائیل از دیدگاه این نوه های  طرفدار دو مذهب درگیر به یک نوزاد ممتاز مبدل شده است .

 یقیناً این دیدگاه ایجاد شده نعمتی است آسمانی برای اسرائیلی که اخیراً و در این مرحله حساس- خاورمیانه –  از بورس دشمنان – عرب و مسلمین – سر برون آورده است .

خلاصه مطلب اینکه امروزه لشکر کشی های مذهبی و طائفه ای وحشتناکی به نمایش گذارده می شود و شک نکنید که آمریکا و اسرائیل – که در شکل گیری این لشکرکشی ها دست بالایی دارند -از این لشکرکشی ها خیلی خرسند و خوشحال است .

راستی شیعه و سنی کی متوجه خواهند شد که هر دو مذهب  سوخت و بازیچه ای شده اند برای یک بازی بزرگ ، که آنان در آن بازی به سنگ های شطرنج نه کمتر و نه بیشتر می مانند؟!
پیروان این دو مذهب بی چاره کی متوجه خواهند شد که آمریکا هرگز یک مذهب اسلامی را بر مذهبی دیگربرتری نمی دهد مگر اینکه در درجه نخست این کار به منافع و مصالحش کمک نماید ؛ حتى  اگر شیعه و سنی به جان همدیگر افتاده و یکدیگر را – زنده زنده – سر ببرند وشهرها و دارایی های هم را به آتش بکشند ؟

شیعه و سنی کی خواهند فهمید که آنان از دیدگاه ابر قدرت های بزرگ – همچون آمریکا- برابرند و در فرهنگ آنان تفاوتی بین بین شیعه و سنی وجود ندارد ؛ مگر به اندازه ای که به منافع این کشورها خدمت – و نوکری و خوش خدمتی – نمایند ؟

هرگاه می بینیم که آمریکا اینطور وانمود می کند که از شیعیان و علیه سنیان پشتیبانی می کند به این دلیل نیست که شیعه را دوست داشته و دشمن سنی است  و نه بر عکس ؛ بلکه به این دلیل است که می خواهد دشمنی و کینه را بین طرفین شعله ور نماید که احتمالاً در این شیطنتش موفقیت قابل ذکری را کسب نموده به گونه ای که کینه های مذهبی و طائفه ای در منطقه – اکنون – در اوجش به سر می برد .

اسلام گرایان – متاثر از جوّ مذهبی منطقه -کی متوجه خواهند شد که توجیهات و رهنمودهایشان عملاً از منسوبانشان یک تروریست ، بازمانده ، عقب مانده و تندرو افراطی ساخته است  ؛ امری  که بزرگانشان نیز به آن معترفند ؟

 خوب است بدانید زمانی که افسران آمریکایی بر رخسار نویسندگان مسلمان دربند گوانتانامو مدفوع می ریزند و بدینگونه به آنان توهین می کنند ؛ گمان نمی کنم در این لحظه های حساس و پَست ، آنان میان یک ایرانی و عربستانی ، حنبلی و شافعی ، دروزی و اسماعیلی تفاوتی قائل باشند ؛ پس ای سربازان شیعه و سنی بدانید که دشمنان محمد همان دشمنان علی هستند و بمب هایشان مانند توپ هایشان فرقی بین شیعه و سنی قائل نیست و هر دو را از پا در می آورد.

ای سربازان شیعه و سنی ؛ بدانید که فقط در بین مسلمانان این همه فرقه و گروه وجود ندارد ، بلکه در میان مسیحیان نیز ده ها طائفه و گروه وجود دارد ؛ ولی – تفاوتشان با مسلمانان در – این است که در هنگام مشکلات و بحران ها متحد و یک پارچه می شوند و همه یک صدا  از جمله پروتستانت و کاتولیک و انجلیکان ، واتیکان را تنها قبله خود می دانند.

شما را به خدا سوگند کی شنیده اید یک یهودی با یک مسلمان متحد شود علیه یک یهودی دیگر حتی اگر آن یهودی پیرو مذهب اهریمن های سیاه (  الشیاطین السود) باشد ؟

کی یک مسیحی کاتولیک با مسلمانی متحد و هم دست شده است علیه یک مسیحی انجیلی یا ارتودکسی ؟

آیا هرگز یک یهودی یا مسیحی آمریکایی می پذیرد که آلتی باشد در دست مسلمانان ، تا مسیحی یا یهودی آمریکایی دیگری را بکشد یا با او دشمنی ورزد ؛ حتی اگر از پیروان میمون های سُرخ  شده با کشمش ( القرود الحُمر بالمشمش!) باشد؟

 اگر اینطور است پس چرا برخی از ما برخی دیگر را تنها به خاطر اختلاف مذهبی و هویت می کشد و علیه همدیگر وارد  نبردهای دونکیشوتیه شده ایم ؛ آن هم تنها در راستای رسیدن دشمنانمان به آرزوهایشان و محقق شدن توطئه های خبیثشان ؟

کی تشخیص و شعورمان بالا خواهد رفت و به  رشد و تمییز خواهیم رسید و – آنگاه – از درگیری هایی به نیابت از دیگران – آمریکا و اسرائیل – که هزینه آن – تنها -خون و گوشت و ثروت های خدادادی و باورمان است دست برخواهیم د اشت ؟

در پایان از شما دعوت می کنم به اشعاری از قصیده «مجید البرغوثی» توجه کنید شاید شما را – از این خواب خرگوشی و طولانی – بیدار نماید:
* ای رزمندگان شیعه و سنی ستایش و منت همه شایان خداست (۱
*دشمنان محمد همان دشمنان علی اند و روبروی شما دشمنان – واقعی سنگر گرفته و – قرار دارند و در پُشتتان نیز فتنه – ای وحشتناک – قرار دارد(۲
*هرکس روزی از روزها در میدان نبرد به عقب بنگرد -و تصمیم فرار داشته باشد – آتش دشمن او را غافلگیر نمود ه و از پا در خواهد آورد.(۳
* و شلیک پشت شلیک او را غافل گیر می کند.(۴
*کینه های – مذهبی – دیروز مانند دیروز گذشت – و دیگر بر نمی گردد- و امروز بحران و امتحان بزرگی جلوی شما قرار دارد.(۵
*و دشمنانتان در قلب سرزمینتان – به تاراج اموال و ناموس و دارائی هایتان می پردازند و در بین شما ساکن هستند و بمب هایشان مانند توپ هایشان فرقی میان شیعه و سنی  قائل نیست.(۶
*پس متحد شوید ؛ چرا که کلمات توحید و یکتا پرستی نزد ما یکی است ، چیزی باقی نمانده که متحدش نماییم جز هماهنگ نمودن شعارها و  حمله هایتان  – علیه دشمن واقعی و مشترک-(۷
*جلوی چشم – ما چیزی وجود ندارد جز –مهاجمانی  خشک و ستمگر و زندگی و مرگ! (۸
*موارد اختلافیتان را – که همه جزئی و حاشیه ای است – به خدا ارجاع دهید  – و برای حل آن به خشونت متوسل نشوید –  پس اگر با همدیگر متحد نشدید آنوقت  مطمئن باشید  که دشمنانی در بین شما قرار دارند  و نمی گذارند رنگ آرامش را به خود ببینید و آن زمان دیگر کسی قادر به بیرون راندنشان از سرزمینتان نخواهد بود و جز خدا کسی نمی تواند آنان را شکست دهد .(۹
*هر یک از شما رفیقش را – که شیعه است یا سنی – بکشد  ، مطمئناً مورد نفرین – خدا و همه عُقلا- قرار خواهد گرفت.(۱۰
*پس متحد شوید ای سربازان شیعه و سنی مادامی که شما انقلابی و آزاد اندیشید و – تنها آن وقت – برای پیروزشدن بر دشمن و یا – شهید شدن و – دست یابی به بهشت به خدا چشم بدوزید. (۱۱

***********************************************

۱*یا جندَ الشیعهِ والسنَّه        للهِ الحمدُ.. وللهِ المِنَّه  ۲*أعداءُ مُحمّد هُم أعداءُ علیّ   وأمامکمُ الأعداء      ووراءکمُ الفِتنه ۳*من ینظرْ یومَ الزحفِ إلى الخلف      ستباغتهُ نیران القصف ۴* وتباغتهُ الطعنه   تِلوَ الطعنه    ۵*أحقاد الأمس توَلّت کالأمس     والیومَ أمامکمُ المِحنه ۶* وأعادیکم فی قلب أراضیکم..      وقنابلهم.. کمدافعهم  لا تعرف فرقا بین الشیعه والسنه ۷*فلتتحدوا!      کلمات التوحید لدینا واحده      لا یبقى الا توحید الکلمات وتوحید اللّکمات ۸*فأمام العین غزاه أجلافٌ وطغاهْ    وحیاه وممات.. ۹*رُدوا ما أنتم مختلفون علیهِ وفیهِ إلى الله   فإذا لم تتحدوا.. فأعادیکم فیکم     لا یُخرجُهم أحدٌ   لا یهزمُهم أحد إلا الله   ۱۰*من منکم یقتلْ صاحبَهُ     ستحلّ علیهِ اللعنه ۱۱*فلتتحدوا.. ما دمتم ثواراً.. أحراراً      ترجونَ النصرَ.. أو الجنَّه    یا جند الشیعه والسنه                        منبع : القدس العربی

یک دیدگاه

  1. با عرض سلام و ادب. بنده به عنوان یک شیعه دوازده امامی از همینجا اعلام میکنم تمامی اهل سنت را برادر خود و چه بسا از برادر به خود نزدیک تر میدانم و برهمه شان درود فراوان میفرستم.و همانگونه که رسول ا… به خلق ا… نیکی مینمود وبالبخند سخن میگفت.من نیز با برادران هم دین اهل سنت خود همانگونه خواهم بود. کوچک شما امیرعلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا