خبر های جدید

رکورد راهیابی نمایندگان مسلمان به پارلمان انگلیس

رکورد راهیابی نمایندگان مسلمان به پارلمان انگلیس

با پیروزی ۱۳ کاندیدای مسلمان در انتخابات سراسری انگلیس، رکورد راهیابی این تعداد مسلمان به پارلمان زده شد.از این ۱۳ مسلمان که به عنوان نمایندگان مردم به پارلمان راه یافتند، ۸ نفر زن بودند.انتخاب این تعداد مسلمان در انتخابات سراسری انگلیس یک رکورد محسوب می‌شود. پیش از این بیشترین تعداد مسلمانان راه‌یافته به پارلمان انگلیس در سال ۲۰۱۰ با ۸ نماینده مسلمان بوده است.

احمد ورسی، سردبیر ماهنامه «مسلم نیوز» انگلیس در این باره می‌گوید: خبر بسیار خوشی است که تعداد مسلمانان راه‌یافته به پارلمان در این دوره از همیشه بیشتر است. بیشتر بودن تعداد بانوان نیز نشانه خوبی است. به گفته وی، ۶ نفر از این نمایندگان مسلمان عضو حزب کارگر، یک نفر محافظه‌کار و یک نفر عضو حزب ملی اسکاتلند است.

تسمینه احمد شیخ، اولین مسلمان و اولین زن مسلمانی است که به عنوان نماینده حزب ملی اسکاتلند به پارلمان بریتانیا راه ‌یافته و نصرت غنی، اولین زن مسلمان نماینده حزب محافظه‌کار است.یکی از تعجب‌برانگیزترین اتفاقات نیز انتخاب ناز شاه، فعال حوزه سلامت روان به عنوان نماینده حزب کارگر در منطقه بردفورد غربی بود که در برابر جورج گالووی، رهبر حزب احترام به پیروزی رسید.

در انتخابات پارلمانی روز ۷ می (۱۷ اردیبهشت) حزب محافظه‌کار انگلیس با کسب ۳۲۶ کرسی موفق شد اکثریت کرسی‌های مجلس عوام را کسب کند. به این ترتیب دیوید کامرون بار دیگر نخست وزیر خواهد بود.

http://shafaqna.com/persian/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا