خبر های جدید

درخواست مرکل از سیسی درباره حکم اعدام مرسی

درخواست مرکل از سیسی درباره حکم اعدام مرسی

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان از عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر خواست حکم اعدام رهبران اخوان المسلمین و اعضای مخالف را اجرا نکند. مرکل پس از مذاکرات با السیسی که به برلین سفر کرده است در کنفرانس خبری مشترکی گفت : « ما درباره حکم اعدام ها گفتگو کرده ایم. از نقطه نظر ما ، باید از شمار زیاد حکم اعدام ها جلوگیری شود و آلمان مخالف مجازات اعدام است.»
به هر شکل ، رئیس جمهوری مصر بدون اشاره به تغییری در سیاست رژیمش از طرف آلمانی خواست به موضع کشورش احترام بگذارد. السیسی گفت : « شما درباره حکم اعدام ها دیدگاه خودتان را دارید که مورد احترام ماست و شما هم باید به دیدگاه ما احترام بگذارید.»
مرکل نیز ضمن تاکید بر اختلاف با رهبران مصر درباره مسئله اعدام و آزادی از انتقاد شدید از نقض حقوق بشر در این کنفرانس خبری خودداری کرد. صدر اعظم آلمان همچنین بر اهمیت مصر در جنگ با تروریسم و ثبات در منطقه تاکید و درباره ادامه همکاری با این کشور در زمینه های اقتصاد ، تجارت و امنیت منطقه ابراز تمایل کرد.
وی تصریح کرد : « از نظر من ، روابط با مصر اهمیت راهبردی زیادی دارد و این کشور می تواند در روند صلح خاورمیانه و ثبات در آفریقا نقش مهمی ایفا کند.» مرکل از رهبران مصر خواست در خصوص تضمین آزادی های دینی برای همه اقلیت های این کشور گام هایی بردارد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی از برلین ، السیسی به دعوت مرکل سفر دو روزه ای به برلین داشت که این سفر انتقاد شدید برخی سیاستمداران و روشنفکران آلمان را به دلیل نقض حقوق بشر در مصر به دنبال داشت.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا