خبر های جدید

اوقاف مصر کتابخانه های مساجد را از آثار اخوانی ها پاکسازی می کند

 اوقاف مصر کتابخانه های مساجد را از آثار اخوانی ها پاکسازی می کند

وزارت اوقاف مصر تصمیم به پاکسازی همه کتابخانه های مساجد از کتاب های حسن البنا ، سید قطب و یوسف القرضاوی گرفت.  وزارت اوقاف مصر از همه مسئولان مساجد خواست که ضمن بازنگری در فهرست های خود ، کتاب هایی را که به ” افراط گرایی ” دعوت می کنند، از مساجد خارج کنند.

روزنامه “المصری الیوم” نوشت به دنبال ارائه گزارش هایی به سرویس های امنیتی مبنی بر گسترش کتاب های برخی از رهبران اخوان المسلمین مانند حسن البنا ، سید قطب و یوسف القرضاوی ،” محمد مختار جمعه ” وزیر اوقاف مصر دستور داد تا در کتابخانه های مساجد بازنگری و همه کتاب هایی را که به خشونت ترغیب می کنند، سوزانده شود.

وزارت اوقاف مصر بر دو نوع از مساجد نظارت دارد، اول مساجدی که کتابخانه ندارند یا کتاب خانه های کوچک دارند که تعداد کتاب های آن از ۳۰ یا ۴۰ جلد قرآن یا تعداد محدودی کتاب بیشتر نیست و دوم مساجدی که کتابخانه بزرگ و کتابداردارند.

به نوشته المصری الیوم ، بازنگری محتویات کتابخانه ها علاوه بر کتاب ها ، شامل نوار و سی دی می شود که دربردارنده افکار تندرو باشد.

وزارت اوقاف مصر اعلام کرده است که هدف از این اقدام پاکسازی اماکن دینی از مطالب و افکار افراطی است که به مبارزه با کشور و تکفیر جامعه دعوت می کند.

این وزارت خانه اعلام کرده است که مشکل از کتاب خانه های کوچکی است که شهروندان داوطلبانه کتاب های خود را به آن جا می سپرند و در داخل این کتاب خانه ها، کتاب هایی از تالیفات سید قطب ، حسن البنا و یوسف القرضاوی و کتابچه هایی درباره جزیه و جهاد و موضوع های مختلف دیگر مشاهده می شود.

منابع وابسته به وزارت اوقاف مصر اعلام کرده اند که تنها کتاب هایی در مساجد باقی خواهند ماند ، که وزارت اوقاف و دانشگاه الازهر مجوز آنرا داده باشد و به مهر این وزارت خانه ممهور شود. وزارت اوقاف مصر تهدید کرده است کسانی که از این دستورات سرپیچی کنند، با مجازات سخت روبرو خواهند شد.

این وزارتخانه همچنین کمیته هایی را برای نظارت و پی گیری بر فعالیت همه مساجد تشکیل داده است که وظیفه آن ها اجرای تصمیم مربوط به وارد نشدن کتاب غیر ممهور به مهر وزارت اوقاف به کتاب خانه های مساجد است.

اوقاف مصر اعلام کرد که از تاثیر منفی این کتاب ها بر جوانان و شستشوی مغزی افکار آنان برای جذب شدن به سوی افکار و گروه های تروریستی نگران است.

http://www.shafaqna.com/persian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا