خبر های جدید

اردوغان: مرسی رییس جمهور قانونی مصر است

اردوغان: مرسی رییس جمهور قانونی مصر است

رییس جمهور ترکیه کشتار اعضای گروه اخوان المسلمین در مصر را محکوم کرد. رجب طیب اردوغان دیشب در استانبول گفت :« محمد مرسی ( رییس جمهور برکنار شده مصر ) همچنان رییس جمهور قانونی این کشور است و من حمله چهارشنبه گذشته ماموران امنیتی مصر به خانه های اعضای گروه اخوان المسلمین را به شدت محکوم می کنم ».

اردوغان افزود :« لعنت خدا بر عاملان کشتار ۱۳ تن از اعضای گروه اخوان المسلمین که در خانه های شان در مناطق مختلف مصر به ضرب گلوله جان باختند ».

رییس جمهور ترکیه تاکیدکرد متاسفانه برخی افراد از سخنانم درباره فردی که با کودتا و توسل به زور به قدرت رسید و هم اکنون در راس قدرت مصر است ، انتقاد می کنند( اشاره به عبد الفتاح السیسی رییس جمهور مصر ).

اردوغان گفت :« من به دموکراسی و اراده مردم ایمان دارم و به همین سبب به مبارزه خود علیه کسانی که اراده مردم را زیر پا می گذارند ، ادامه می دهم و از همین جا بار دیگر اعلام می کنم که محمد مرسی رییس جمهور منتخب مردم و قانونی مصر است چون از طریق انتخابات آزاد و آرای مردم به این مقام رسید اما متاسفانه عبد الفتاح السیسی وزیر دفاع دولت مرسی بر ضد وی کودتا و او را برکنار کرد ».

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری آناتولی از استانبول ، یک منبع امنیتی مصر چهارشنبه گذشته به این خبرگزاری گفت ماموران امنیتی نه تن از اعضای گروه اخوان المسلمین را در غرب قاهره کشتند . این منبع افزود ماموران امنیتی با حمله به خانه ای در شهر ششم اکتبر در غرب قاهره نه تن از اعضای مسلح اخوان را به قتل رساندند .

http://shafaqna.com/persian/

یک دیدگاه

  1. این سوال را باید از حکومت آل سعود پرسید که چرا مرسی را زندانی و فرد فاسقی به نام سیسی را حمایت کردند و دولت قانونی منتخب مصر را با کودتای نظامی سرنگون کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا