خبر های جدید

کشیش نیجریه‌ ای به دین اسلام مشرف شد

 کشیش نیجریه‌ ای به دین اسلام مشرف شد

یک کشیش نیجریه‌ای با تغییر کاربری کلیسای خود به مسجد و گفتن شهادتین به دین اسلام مشرف شد. کشیش نیجریه‌ای، علت گرویدنش به اسلام را چنین عنوان کرد: در حالی که برای برپایی جشن سالگرد تأسیس کلیسا آماده می‌شدم رویاهایی را دیدم که در نهایت منجر به تشرف من به دین اسلام شد.

آفولابی در خواب مردی سفید پوش را می‌بیند که وی را متقاعد می‌کند اسلام تنها دینی است که موجب رستگاری بشر و راهیابی انسان‌ها به بهشت می‌شود. این مرد که ۴۵ سال دارد مؤسس و رهبر کلیسایی در شهر «آدو اکیتی» واقع در ایالت «اکیتی» در نیجریه است که آن را ۵ سال پیش افتتاح کرد.
آفولابی که به مدت ۲۵ سال به انجام مناسک و شعائر مسیحیت مشغول بوده، اکنون با تغییر نام خود گفته است که دوست دارد از این پس مسلمان باشد و مسلمان بمیرد.

در پی این تصمیم، آفولابی کلیسای خود را به مسجد تبدیل کرد که هم اکنون پذیرای تعداد بیشماری از مسلمانان است؛ وی مدیریت مسجد را به یک روحانی واگذار کرده و خود در حال افزودن آگاهی و شناخت از دین اسلام و قرآن کریم است.

گفتنی است؛ کشور نیجریه ۱۴۰ میلیون جمعیت دارد که مسلمانان و مسیحیان به ترتیب ۵۵ و۴۰ درصد آن را شامل می‌شوند که در اکثر مناطق در کنار همدیگر در صلح زندگی می کنند. اما تنش‌های قومی و مذهبی به همراه افراط گرایی در سال‌های اخیر موجب ایجاد درگیری و خشونت میان آنها شده است.

http://shafaqna.com/persian/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا