خبر های جدید

ناتو چهار میلیون مسلمان را کشته است

 ناتو  چهار میلیون مسلمان را کشته است

 شاید باورش کمی مشکل باشد اما غربی ها در دوران مدرن کشتار بی سابقه ای از مسلمانان گرفته اند. تخمین زده می شود کشورهای غربی ۴ میلیون مسلمان را دردهه های گذشته کشته باشند.  آیا ۴ میلیون کشته از اعراب و مسلمانان در دهه های اخیر که توسط ناتو- آمریکا و کشورهای غربی- به قتل رسیده اند، یک نسل کشی نیست؟

براساس آمارهای گروه پزشکان برای مسئولیت های اجتماعی[۱] و همچنین اطلاعات سازمان ملل آمریکائی ها به طور مستقل یا در چارچوب حملات و اشغال هایی تحت پرچم ناتو، ۲ میلیون عراقی را در دو دهه گذشته کشته اند. اگر قربانیان جنگ افغانستان و همچنین کسانی را که در اثر تحریم های کشنده غرب علیه عراق کشته شده اند را نیز به این آمار اضافه کنید، رقم باورنکردنی ۴ میلیون کشته به دست می آید.

سازمان ملل در آمارهای خود می گوید تنها بر اثر تحریم های بین المللی علیه عراق در دوران صدام ۷/۱ میلیون نفر عراقی که نیمی از آنان کودک بودند، جان خود را از دست داده اند. این آمار بدون درنظرگرفتن جنگ لیبی، یا سوریه و یمن است که قطعاً غربی ها اگر نه به طور مستقیم اما غیرمستقیم در آن دست داشته اند.

ریشه کلمه نسل کشی

واژه نسل کشی تا پیش از سال ۱۹۴۳ وجود نداشت تا اینکه رافائل لمکین وکیل یهودی(لهستانی) از دو کلمه جنو به معنای مردم و ساید به معنای کشتار، آن را خلق کرد. بعدها و در سال ۱۹۴۵ دادگاه نورمبرگ براساس این کلمه سران نازی را متهم به نسل کشی یهودیان نمود. درسال ۱۹۴۶ نیز سازمان ملل بدون آنکه تعریف حقوقی و دقیقی از نسل کشی ارائه دهد این واژه را به عنوان یک جرم علیه بشریت تعریف نمود.

درسال ۱۹۴۸ بود که لمکین با کمک ایالات متحده آمریکا تعریف مشخصی از نسل کشی تهیه نمود و به سازمان ملل ارائه کرد اما سه سال طول کشید که کشورهای جهان معاهده پیشگیری و مجازات عاملان نسل کشی را امضا کنند.

براساس این معاهده: کشتار اعضای یک گروه یا اجتماعی؛ ایجاد درد یا ضربه روحی، روانی یا جسمی به اعضای یک گروه یا اجتماع؛ نابودی شرایط زندگی یک اجتماع یا از میان بردن فیزیکی مسکن آنان به طور کلی یا جزئی؛ ایجاد شرایط برای عدم تولد نوزادان جدید در یک گروه و در نهایت انتقال اجباری یا کوچ کودکان از یک گروه به جای دیگر در زیرشاخه نسل کشی قرار گرفت.

پس نسل کشی تنها به کشتار فیزیکی یک گروه یا جامعه اطلاق نمی شود بلکه وارد بحث های بسیار گسترده تری از جمله نابودی محل زندگی یا کوچ اجباری نیز شده است.

حالا با این تعریف، اشغال سرزمین های اسلامی، کشتار مردم مسلمان، کوچ اجباری آنان به عنوان پناهنده و نابودی مساکن، مزارع و نیز استفاده از سلاح های شیمیایی و هسته ای برای ناقصل الخلقه شدن کودکان آنان، نسل کشی نیست؟ چه کسی این مصائب را بر سر ملل مسلمان آورده است؟

آیا جهاد مقدسی که جرج بوش پسر پس از حملات ۱۱ سپتامبر علیه مسلمین به راه انداخت، منجر به   نسل کشی نشد؟ پس از این حملات بود که اشغال کشورهای اسلامی آغاز شد و نهایتاً گروهی وحشی به نام داعش بوجود آمد که عمده قربانیانش مسلمانان بودند. حالا هم که عده ای در آمریکا در حسرت دوران جرج بوش می سوزند و حتی زمزمه هایی مبنی بر جای دادن مسلمانان آمریکا در کمپ هایی شبیه آنچه برای ژاپنیهای این کشور در میانه جنگ جهانی درست شده بود، شنیده می شود.

منبع: شفقنا انگلیسی

http://shafaqna.com/persian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا