خبر های جدید

مصر مرز خود با غزه را غرق آب کرد

مصر مرز خود با غزه را غرق آب کرد

مقامات مصر در دو روز اخیر پمپاژ آب دریا در لوله های بسیار قطور در بخش از مرز خود با نوار غزه را آغاز کردند و مدعی شدند که هدف از این طرح، غرق کردن منطقه مرزی در آب به منظور از بین بردن تونل ها است. ارتش مصر چندی پیش اعلام کرد که یک لوله آب به قطر ۲۰ اینچ را در طول مرز این کشور با نوار غزه کشیده است تا بدین ترتیب تونل های به وجود آمده توسط فلسطینیان در مرز را از بین ببرد.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع امنیتی مصر تأکید کرد به دنبال ایجاد یک منطقه بی طرف به طول ۱۴ کیلومتر در طول مرزهای مصر با نوار غزه، واحد مهندسی ارتش ظرف چند ماه گذشته در صد یافتن مناسب ترین راه برای مقابله با تونل ها بوده است.

مصر آب دریای مدیترانه را با پمپ های آب بسیار بزرگ توسط واسطه این لوله جدید با فشار بسیار زیاد وارد لوله های زیرزمینی می کند که در آنها دهها سوراخ تعبیه شده است و آب پس از بیرون آمدن از این سوراخها، باعث شسته شدن خاک و ریزش تونل های احتمالی می شود.

این طرح مصر هزاران هکتار از زمین های کشاورزی واقع در مرز را از بین می برد و درصد شوری زمین ها را چند برابر افزایش خواهد داد .

در سایه تداوم محاصره چند ساله نوار غزه توسط رژیم اسرائیل، گذرگاه رفح در مرز نوار غزه و مصر تنها گذرگاه ارتباطی فلسطینی های این منطقه با جهان خارج به شمار می رود اما دولت مصر این گذرگاه را در برخی موارد و به طور محدود بازگشایی کرده و می بندد. این امر وضعیت دشواری را برای مردم تحت محاصره منطقه نوار غزه ایجاد کرده است که فقط از طریق مرز با مصر می توانند مایحتاج ضروری زندگی خود را تامین کنند. همین وضعیت باعث شده است که فلسطینی ها برای تامین نیازهای خود به احداث تونل متوسل شوند.

ناظران سیاسی بسته بودن گذرگاه رفح را در راستای همکاری امنیتی مصر با رژیم اسرائیل می دانند.

http://fa.alalam.ir/news/1740104#sthash.epQq4KKt.dpuf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا