مقالات ارسالیمهارتهای زندگی

۵ ایده مهم برای دستیابی به موفقیت بیشتر

۵ ایده مهم برای دستیابی به موفقیت بیشتر

نویسنده مطلب : پریا اقدامی

فرقی ندارد کارفرما باشید یا به دنبال تعادل در زندگی شخصی، دستیابی به موفقیت آسان نیست. بایستی تلاش کنید و روزهای پراسترسی را پشت سر بگذارید. خبر خوب این است که هر مانعی که بر سر راهتان قرار دارد، باعث می‌شود پس از عبور از آن برنده شوید. در این راه دانش و تجربه باارزشی به دست می‌آورید و تغییرات مثبتی را متحمل می‌شوید. در نتیجه بایستی در این راه یک سری نکات را به خاطر داشته باشید.

۱. تغییر را بپذیرید
بایستی بخواهید تا طرز فکر، روال عادی و سبک زندگی خود را تغییر دهید. یک فرد موفق همواره متحمل تغییرات است. زمانی که به سوی چیزی در حال پیشرفت هستید، بایستی پذیرای تغییرات باشید. معمولاً افراد تمایلی به اعمال تغییرات ندارند؛ زیرا کمی ناراحت‌کننده است. چیزهای ناشناخته و ندانستن این که چه چیزی اتفاق خواهد افتاد، احساس خطر و ترس را ایجاد می‌کند. در نتیجه بیشتر افراد زمانی که چیزهایی شروع به تغییر می‌کند، عقب‌نشینی می‌کنند، حتی زمانی که در حال تغییر به سمت چیز بهتری هستند.

۲. اعتمادبه‌نفس داشته باشید
به خود اعتماد و اطمینان کنید که به خوبی از عهده کارها برمی‌آیید. هیچ تضمینی در زندگی وجود ندارد و هیچ تضمینی وجود ندارد که شما به هر آنچه می‌خواهید، دست یابید. همواره به هدف خود اعتقاد داشته باشید، به برنامه‌هایتان اعتماد کنید و آن‌ها را جامه عمل بپوشانید. این دستورالعمل موفقیت است و شما می‌توانید آن را کنترل کنید. شرایط ممکن است در دستیابی به هدفتان به شما کمک کنند یا مانع شما شوند. مهم نیست نتیجه چه شود، مطمئناً در نهایت در موقعیت متفاوتی قرار خواهید داشت و دانش و تجربه بیشتر و ارزشمندتری به دست خواهید آورد.

۳. با ناامیدی‌ها مدارا کنید
جاده موفقیت پر از گودال است. کارها همیشه آن طور که برنامه‌ریزی کرده‌اید، پیش نمی‌روند. در نتیجه توانایی شما برای مقابله با مشکلات و تداوم تلاش مهم است. احساس منفی ناامیدی معمولاً بسیار بارز است؛ اما روشی بهتر برای نگاه به سختی‌‌ها، دیدن آن‌ها به عنوان موفقیت نهایی پس از غلبه بر آن‌ها است. به یاد داشته باشید تنها راه برای تجربه این موفقیت‌ها غلبه بر موانع است. پس ادامه دهید.

۴. سلامتی و تندرستی خود را در اولویت قرار دهید
زمانی که احساس سلامتی ندارید، امکان دستیابی به موفقیت بسیار چالش‌برانگیز است. تغییرات حتی تغییرات مثبت ممکن است باعث ایجاد استرس شوند و استرس مزمن باعث بروز بیماری‌های جسمی و ذهنی می‌شود. حائز اهمیت است که در سلامت کامل باشید و هر گونه بیماری را سریعاً تحت نظر بگیرید. روش‌های زیادی برای کنترل استرس وجود دارد، از جمله مدیتیشن، ورزش و تکنیک‌های آرامش‌بخشی دیگر.

۵. تسلیم نشوید و تمرکز کنید
دستیابی به موفقیت راحت نیست. موانع و شکست‌ها درس‌ هستند، نه غایت. بر روی تغییرات مثبتی که می‌خواهید در زندگی خود ایجاد کنید، تمرکز کنید، اهدافتان را باور داشته باشید و به توانایی خود برای دستیابی به آن‌ها اعتماد کنید.

http://www.footofan.com/fa/contents/detail8824/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا