خبر های جدید

تظاهرات مخالفان دولت مصر با نزدیک شدن به سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه

تظاهرات مخالفان دولت مصر با نزدیک شدن به سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه

همزمان با نزدیک شدن به سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ مصر که به سرنگونی رژیم حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع این کشور منجر شد، مخالفان دولت تظاهرات‌هایی را در ۱۱ استان برگزار کردند. روز گذشته ۱۱ استان مصر شاهد برگزاری تظاهرات مخالفان دولت و هواداران محمد مرسی نخستین رئیس جمهور منتخب مردم بود.

ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا هواداران خود را به برگزاری تظاهرات در «هفته انقلاب جدید» با شعار «متحد شوید، پیروز می شوید» دعوت کرده بود. بر اساس این گزارش، مخالفان دولت نیز در شهرها و روستاهای قاهره، الجیزه، القلیوبیه، البحیره، اسکندریه، الشرقیه، دمیاط، کفر الشیخ، المنیا، الفیوم و بنی سویف تظاهرات برگزار کردند.

نیروهای پلیس نیز در شهرهای بزرگ این استان ها مستقر شده بودند و هیچ گونه درگیری بین این نیروها و تظاهرات کنندگان رخ نداد. در استان قاهره، محله های المعادی(غرب) و شهر نصر(شرق) شاهد تظاهرات بود و همچنین در استان الجیزه واقع در غرب قاهره نیز مخالفان دولت با برگزاری تظاهراتی اوضاع دشوار معیشتی مردم مصر را محکوم کردند.

در روستاهای بنها و شبین القناطر واقع در استان القلیوبیه و نیز شهرهای ابوحمص و ایتای البارود در استان البحیره و حی العواید، الحضره و شهر برج العرب در استان اسکندریه حامیان مرسی شعارهایی علیه عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر سر دادند.

تظاهرات کنندگان همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها عبارت هایی در خصوص سرنگونی رژیم کنونی مصر نوشته شده بود و علاوه بر آن مخالفان دولت در شهرهای ابو کبیر، العدوه، الابراهیمیه واقع در استان الشرقیه، البصارطه در استان دمیاط، روستاهای الریاض، مطوبس، الکفر الجدید و بلطیم در استان کفر الشیخ آرم های رابعه العدویه و تصاویر مرسی را در دست داشتند.

مخالفان دولت همچنین تظاهرات هایی نیز در شهرهای العدوه، مغاغه، سمالوط، ملوی و دیرمواس استان المنیا برگزار کرده و طی آن بازداشت تعدادی از معارضین را محکوم کرده و خواستار آزادی آنها شدند.

دعوت ائتلاف ملی حامی مرسی برای برگزاری تظاهرات در سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه در حالی است که تعدادی از معارضین برجسته از طیف های مختلف سیاسی نیز طی فراخوانی خواستار اتحاد درباره خواسته های انقلاب ۲۵ ژانویه و سرنگونی رژیم حاکم شده اند.

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/09/28/946923

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا