خبر های جدید

استقرار دهها خودروی زرهی و نظامی در میادین مصر

استقرار دهها خودروی زرهی و نظامی در میادین مصر

ارتش مصر در آستانه فرارسیدن پنجمین سالروز انقلاب این کشور تدابیر امنیتی شدیدی در قاهره و دیگر استانهای این کشور اتخاذ کرده است.  نیروهای ارتش مصر در آستانه فرارسیدن سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ میلادی که به سرنگونی حسنی مبارک دیکتاتور این کشور منجر شد، در میدان التحریر و تعدادی از میادین مهم مرکز قاهره مستقر شدند.

بر اساس این گزارش، ارتش مصر تعداد زیادی خودروی زرهی و تجهیزات نظامی در مرکز قاهره مستقر کرده است که این امر موجب رعب و وحشت شهروندان این کشور شده است. شهروندان مصری با بسته شدن خیابانهای منتهی به میدان التحریر و منطقه “وسط البلد” از سوی نیروهای ارتش و آماده باش دستگاههای امنیتی قبل از فرارسیدن پنجمین سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه غافلگیر شده اند.

همچنین دهها خودروی زرهی و نظامی که بر روی آن نوشته شده بود “نیروهای حفاظت از مردم” و صدها تن از نظامیان و افسران ارتش در میادین “الحجاز” در مصر جدید، “رابعه العدویه” در شهر نصر و “نهضت مصر” در الجیزه به حالت آماده باش در آمده اند.

شهروندان مصری با دیدن این صحنه ها گفتند اگر مصر وارد جنگ می‌شد این همه سرباز و تانک به این شکل که الان می بینیم، نمی دیدیم.

همچنین تعدادی از استانهای دیگر مصر نیز شاهد تدابیر امنیتی شدید است. تمامی بخشهای دستگاههای امنیتی از بیم هرگونه حادثه احتمالی در پنجمین سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه به حالت آماده باش در آمده و تمامی مرخصی‌های افسران و پرسنل را لغو کرده‌اند.

گروههای مخالف از جمله اخوان المسلمین و خانواده های زندانیان و فعالان مصری خواستار برگزاری تظاهرات در روز ۲۵ ژانویه (دوشنبه آینده) سالروز سرنگونی حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع این کشور شده اند.دعوت به برگزاری تظاهرات در سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه در حالی است که  عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر اخیرا به منتقدانش درباره برگزاری تظاهرات در سالروز پیروزی انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ میلادی هشدار داد.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا