خبر های جدید

آزادی ۱۰۰ فعال سیاسی مصر در سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه

آزادی ۱۰۰ فعال سیاسی مصر در سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه

همزمان با فرا رسیدن پنجمین سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه، دولت مصر با هدف جلوگیری از آغاز مجدد تظاهرات های مردمی، ۱۰۰ فعال سیاسی را امروز یکشنبه آزاد می کند. در همین رابطه مادر «محمد العراقی» فعال حقوقی گفت که تماس هایی از دستگاه های امنیتی مبنی بر اینکه فرزندشان امروز یکشنبه پیش از آغاز جشن های سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه آزاد می شود، دریافت کرده است.

یک منبع عالی رتبه مصر دو هفته پیش گفته بود که حدود ۱۰۰ فعال به خصوص آنهایی که در رابطه با قانون تظاهرات زندانی شده اند، آزاد می شوند و احتمالا بسیاری از فعالان سرشناس بین آنها باشند. محمد العراقی یکی از فعالان حقوقی است که به دنبال برگزاری تظاهرات در مقابل منزل محمد مرسی در الشرقیه دستگیر شد.

فردا دوشنبه پنجمین سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه سال ۲۰۱۱ است که به سرنگونی رژیم حسنی مبارک دیکتاتور مصر منجر شد.

در همین راستا عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر که از سرایت ناآرامی های تونس به این کشور احساس نگرانی می کند، روز گذشته طی اظهاراتی از مردم تونس خواست تا اوضاع دشوار اقتصادی در سراسر جهان را درک کرده و از تباه کردن کشورشان اجتناب کنند.

وی اظهار داشت: من در امور داخلی برادرانمان در تونس دخالت نمی کنم اما به ملت تونس می گویم که شرایط اقتصادی در سراسر جهان واقعا دشوار است؛ کشورتان را حفظ کنید.

السیسی افزود: من این سخنان را می گویم باشد که خداوند سبحان به من اجر و پاداش اعطا کند و من به خیر، صلح، امنیت، آبادانی، توسعه و ثبات توصیه می کنم نه به ارعاب، تخریب، نابودی، قتل و شر و هیچگاه برای این امور تلاش نکرده ام و به هر کسی که صدای مرا در هر کشوری می شنود می گویم که کشورتان را حفظ کنید و آن را تباه نکنید.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا