خبر های جدید

دور جدید مذاکرات نمایندگان فتح و حماس برای تحقق توافقنامه آشتی ملى در قطر برگزار شد

دور جدید مذاکرات نمایندگان فتح و حماس برای تحقق توافقنامه آشتی ملى در قطر برگزار شد

مسئولان جنبش حماس و الفتح در چارچوب توافق آشتی ملی که در اجرای آن مشکل پیش آمده بود در دوحه، پایتخت قطر ملاقت خواهند کرد. اسماعیل رضوان، یکی از مسئولان جنبش حماس، در گفتگو با خبرنگار آناتولی اظهار داشت: مسئولان جنبش حماس و الفتح درباره اجرای توافق حاصل شده در آوریل سال ۲۰۱۴، در دوحه پایتخت قطر به مذاکره خواهند پرداخت.

وی در خصوص زمان دقیق برگزاری این مذاکره اطلاعی نداد و افزود: این مذاکره به زودی صورت خواهد گرفت و برای این نیز مقدمات لازم در این زمینه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه به همراه الفتح برای برطرف کردن این مشکلات داخلی تلاش بزرگی انجام می‌دهند گفت: در مذاکره آینده نیز برای برداشت موانع جلوی توافقنامه‌های امضا شده تلاش خواهیم کرد و ما دنبال توافق‌های جدید نیستیم. تلاش ما برای اجرای توافقنامه آشتی و تشکیل مکانیسم کاری در این زمینه خواهد بود”.

در پی وقوع اختلاف‌های طولانی مدت میان حماس و الفتح در ۲۳ آوریل سال ۲۰۱۴، توافق ملی حاصل شده و در این راستا در ۲ ژوئن سال ۲۰۱۴ به رهبری رامی الحمد الله “دولت آشتی ملی” تشکیل شده بود. ولی به دلیل اختلاف سیاسی میان حماس و الفتح، نتوانست در غزه آغاز به فعالیت کند.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا