خبر های جدید

تداوم سیاست‌های اسلام‌هراسانه مقامات چینی

تداوم سیاست‌های اسلام‌هراسانه مقامات چینی

 مقامات چینی همچنان به روند افزایش فشار بر مسلمانان این منطقه می‌افزایند تا آنجا که یک مقام ارشد حزب کمونیست استان «سین کیانگ» نسبت به آنچه رشد اسلام رادیکال خوانده، به پکن هشدار داده است.

 استان «سین کیانگ» در غرب دور چین یکی از حساس‌ترین مناطق این کشور پهناور محسوب می‌شود چرا که اکثریت ساکنان آن مسلمانان ترک‌تبار با عنوان اویغورها هستند. سیاست‌های حکومت مرکزی چین در مورد استان «سین کیانگ» همواره انتقادات زیادی را متوجه حزب کمونیست این کشور کرده است؛ تبعیض‌های بی‌مورد و فشارهای زیاد روی مسلمانان اویغور حتی باعث افراطی شدن تعداد اندکی از جوانان این خطه مسلمان‌نشین شده است.

اما مقامات چینی همچنان به روند افزایش فشار بر مسلمانان این منطقه می‌افزایند تا آنجا که یک مقام ارشد حزب کمونیست این استان نسبت به آنچه رشد اسلام رادیکال خوانده، به پکن هشدار داده است. «شائرتی آهان»، از مقامات ارشد حزب کمونیست در استان سین کیانگ و از قوم هان ـ قومی که برای تغییر ترکیب جمعیتی مسلمانان به این استان کوچ داده شده‌اند ـ نسبت به رشد اسلام افراطی در این منطقه هشدار داده است.

 این درحالی است که یکی از مقامات دیگر حزب کمونیست در منطقه «نینگ جیا» در این استان مسلمان‌نشین مدعی شده ترامپ تنها از ترس ترور، خشونت و جهاد جلوی ورود مسلمانان به آمریکا را گرفته است.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا