خبر های جدید

حذف اخوانی‌ها به اسم تعدیل نیرو در الجزیره قطر

حذف اخوانی‌ها به اسم تعدیل نیرو در الجزیره قطر

برخی منابع و محافل آگاه اعلام کردند که برنامه شبکه الجزیره قطر برای تعدیل جمعی صدها نفر از کارکنان خود شامل شخصیت‌های حرفه‌ای و سیاسی از جریان‌های اسلام‌گرای وابسته به اخوان المسلمین است. برخی منابع و محافل آگاه اعلام کردند که  برنامه شبکه الجزیره قطر برای تعدیل دسته‌جمعی صدها نفر از کارکنان و کسانی که با این شبکه همکاری داشتند، شامل شخصیت‌های حرفه‌ای و سیاسی از جریان‌های اسلام‌گراست.

قطع حقوق و پاداش‌های ماهیانه کارکنان

به نظر می‌رسد تعدیل نیرو در شبکه الجزیره شامل لغو حقوق و امتیازات و نیز پاداش‌های ماهیانه‌ای است که به دهها نفر از تحلیلگران و کارشناسان دائمی و تهیه کنندگان برنامه‌های الجزیره و میهمانان این شبکه و دولت قطر در دوحه پرداخت می‌شد و به‌عبارت دقیق‌تر این افراد شامل اعضای اخوان المسلمین مصر هستند.

بازنگری مواضع در قبال اخوانی‌ها به نام تعدیل نیرو

این اقدام الجزیره یکی از بندهای نقشه قطر برای بازنگری در مواضع خود در قبال اخوان المسلمین است، به این معنی که الجزیره اعلام کرده است که ۵۰۰ نفر از کارمندان خود را تعدیل خواهد کرد. به‌ احتمال زیاد تعدیل نیرو شامل آن دسته از کارکنان بخشهای اداری در داخل و خارج قطر خواهد بود که به اخوان المسلمین و یا جریان‌های اسلامی دیگر وابسته هستند.

هنوز معلوم نیست که آیا موج تعدیل نیرو برخی چهره‌های سرشناس و بارز این شبکه را نیز در بر خواهد گرفت یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا