خبر های جدید

۱۶ معارض مصری از جمله عصام العریان به حبس محکوم شدند

۱۶ معارض مصری از جمله عصام العریان به حبس محکوم شدند

دادگاه مصر روز گذشته ۱۶ مخالف دولت مصر از جمله عصام العریان معاون رئیس حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین را به حبس محکوم کرد. یک منبع قضایی در این باره گفت که دادگاه رسیدگی به امور تروریستی در اسماعیلیه (شمال شرق مصر) عصام العریان و ۳ تن از رهبران اخوان المسلمین در اسماعیلیه را به ۶ ماه حبس و ۱۲ نفر دیگر را به ۲ سال حبس محکوم نمود.

دادستانی به این متهمان اتهاماتی از قبیل تحریک به خشونت و دعوت به تظاهرات و مشارکت در آن برای برهم زدن نظم و امنیت عمومی در استان اسماعیلیه وارد کرده است

بدیع و ۱۴ نفر دیگر ۱۵ می محاکمه می شوند

دادگاه استیناف قاهره جلسه روز ۱۵ ماه می آینده را برای محاکمه مجدد محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین و ۱۴ نفر دیگر در قضیه معروف به «حوادث دریای اعظم» تعیین کرد.

دادگاه فرجام خواهی (عالی ترین دادگاه استیناف مصر) با اعتراض محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین و تعدادی دیگر از رهبران این جماعت از جمله محمد بلتاجی، صفوت حجازی و باسم عوده مبنی بر حبس ابد آنها در قضیه حوادث دریای اعظم موافقت کرده است.

پیش از این دادگاه جنایی الجیزه به ریاست قاضی محمود سامی کامل، محمد بدیع و دیگر متهمان را به حبس ابد محکوم کرده بود.

دادستانی کل مصر اتهاماتی علیه رهبران اخوان المسلمین از جمله محمد بدیع مبنی بر ارتکاب جنایت تحریک مردم و مشارکت در ارتکاب حوادث خشونت بار در منطقه دریای اعظم وارد کرده است.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا