خبر های جدید

پیام دبیرکل جماعت دعوت و اصلاح به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان سال ۱۴۳۷ ه.ق

پیام دبیرکل جماعت دعوت و اصلاح به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان سال ۱۴۳۷ ه.ق

الله اکبر الله اکبر الله اکبر، لا اله الا الله والله اکبر الله اکبر و لله الحمد
عید سعید قربان، عید پویایی، آگاهی و بندگی فرارسید تا عقل و روح و روان انسانهای مؤمن بار دیگر به عملکرد درخشان ابراهیم و هاجر و اسماعیل خیره ‌شود و درس زندگی‌بخش و ماندگار نفی قربانی شدن انسان، حتی به نام خدا و در پیشگاه خدا را در محضر این خاندان سربلند دگرباره مرور کنند. دریغا که در چند سال اخیر، در بستر فتنه‌های ویران‌گر و خانمان‌برانداز، زمامداران و دولت‌مردان و ملیشیاها و عالم‌نمایانی بی اعتنا به ارزش‌های متعالی مدرسه‌ی توحید، بی‌گناهان را به مسلخ خواست‌ها و پنداشت‌های دگرناپذیر، استبدادی و نوعاً زمان‌پریش خود می‌برند. در این سال‌ها عیدهای جهان اسلام رنگ عزا گرفته‌اند و جوانانی که می‌توانستند پیشاهنگ آگاهی و توسعه و پیشرفت کشورهای خود باشند، شوربختانه هیزم آتش نابودی حرث و نسل و فروپاشی عزت امت شده‌اند.

جای بسی تأسف است که حجاج ما امسال از ادای فریضه حج و حضور در مشاعر مقدس محروم شدند؛ علیرغم وضعیت نامطلوب کنونی که هر مسلمان آگاه و متعهدی را نگران می سازد، امید ما به لطف و عنایت خداوند مهربان و واقع بینی، آینده نگری و درایت رهبران و کنشگرانی است که با درک ابعاد توطئه ها، مخاطرات و چالشهای خطیر فرارو، مصلحت کلان امت را مدّ نظر قرار داده، از وقوع فجایع و خسایر بیشتر ممانعت به عمل آورند.

شایسته است هم‌زمان با وقوف حاجیان در جبل الرحمه و وادی عرفات، ما نیز با استغفار و انابت به درگاه ربّ مجیب، از او مخلصانه بخواهیم آگاهی، دگرپذیری، رأفت و محبت را به همه پیروان رحمه للعالمین عطا فرماید و آلام ابنای امت را با لطف و رحمت واسعه‌ی خود التیام بخشد و توفیقی عنایت فرماید که در عیدهای آینده در وضعیتی شایسته این مناسبت‌های فرخنده را به همدیگر شادباش بگوییم.

وما ذلک على الله بعزیز

عبدالرحمن پیرانی
دبیرکل جماعت دعوت و اصلاح
٢١ شهریور ١٣٩۵
٩ ذی الحجه الحرام ١۴٣٧

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا