خبر های جدید

مولانا عبدالحمید: دولت از نیروهای تحصیلکرده اهل سنت در مناصب اجرایی استفاده کند

مولانا عبدالحمید: دولت از نیروهای تحصیلکرده اهل سنت در مناصب اجرایی استفاده کند

مولانا عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان ایران خواستار استفاده از نیروهای تحصیل‌کرده‌ اهل‌سنت در مناصب اجرایی و مدیریتی شده و توجه به مشکلات جامعه اهل‌سنت و رفع معضلات آن را اقدامی مهم برای حفظ وحدت و امنیت پایدار از جانب دولت دانست.
مولانا عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان و مدیر مدرسه علوم دینی دارالعلوم این شهر در دیدار با نمایندگان اهل‌سنت مجلس ایران گفت: نقش مهم و مؤثر اهل‌سنت در ایجاد و حفظ امنیت و وحدت این کشور بر کسی پوشیده نیست. لذا وقت آن رسیده است که دولت به اهل‌سنت توجه بیشتری مبذول دارد.

وی مهم‌ترین مسائل جامعه اهل‌سنت که «دولت ایران باید به آنها توجه کند» را مشارکت سیاسی یا به عبارت دیگر استفاده از نیروهای متخصص و تحصیل‌کرده‌ی اهل‌سنت در مناصب اجرایی و مدیریتی کشورش و رفع مشکلات و محدودیت‌‌های دینی و مذهبی و تأمین آزادی‌های تصریح‌شده در قانون اساسی برای انجام مراسم عبادی و دینی دانست.

او با اشاره به دیدگاه سیاسی اهل‌سنت در ایران مبنی بر اینکه آنها به ایرانی‌ بودن خود افتخار می‌کنند و در تمامی عرصه‌های انقلاب حضور فعال داشته اند، توجه به مشکلات جامعه اهل‌سنت و رفع معضلات آن را اقدامی مهم برای حفظ وحدت و امنیت پایدار از جانب دولت دانست و از نمایندگان و نخبگان اهل‌سنت پیگیری برای حل مسائل و مشکلات را خواستار شد.

فراکسیون اهل‌سنت مجلس ایران که اکثر اعضای آن در این جلسه حضور داشتند، خواستار توجه هرچه بیشتر دولت به مناطق سنی‌نشین که با محرومیت‌های بیشتری مواجه‌اند، شدند. نمایندگان اهل‌سنت در این خصوص به برخی کم‌توجهی‌ها از جمله در زمینه‌ اشتغال و فراهم کردن و تکمیل زیرساخت‌های عمرانی اشاره کردند.

این نمایندگان تاکید کردند که علی‌رغم مشارکت بسیار بالای جامعه اهل‌سنت ایران در انتخابات‌ مختلف، به‌ ویژه همراهی حداکثری با دولت حسن روحانی، متاسفانه هنوز هم از نیروهای تحصیل‌کرده و متخصص اهل‌سنت در مناصب اجرایی استفاده نشده است؛ این موضوع به‌عنوان «یک مطالبه‌ عمومی» توسط فراکسیون اهل‌سنت مجلس مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

نمایندگان اهل سنت ایران با طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود خاطرنشان کردند: عدم استفاده از نیروهای اهل‌سنت به ویژه در نهادهایی همچون آموزش‌وپرورش، آموزش عالی و شورای عالی انقلاب فرهنگی باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ و غیرقابل جبرانی شده است. لذا ضرورت توجه دولت به این امر مورد تاکید همگان است.

فراکسیون اهل سنت ایران، آزادی در انجام مناسک و مراسم‌های دینی و مذهبی مطابق فقه اهل‌سنت را یک خواست عمومی جامعه دانسته خواستار رفع هرگونه محدودیت در امور اعتقادی و دینی مردم شدند.

منبع: سنی آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا