خبر های جدید

ترس سیسی از انتقام مردم مصر

افشای فایل صوتی دو مصاحبه منتشر نشده از وزیر دفاع مصر نشان می دهد که وی خواستار اعطای مصونیت قضایی برای نظامیان مصری در قانون اساسی جدید است.
به گزارش الجزیره، ژنرال عبدالفتاح السیسی در یک مصاحبه که چند هفته پیش با شبکه رسد (Rasd) انجام شده و هرگز منتشر نشده، گفته است:  لازم است که به این نهاد نظامی مصونیت بدهید. این مصونیت برای شخص من نیست، برای کل نهاد ارتش است؛ نهادی که در شرایط کنونی جانمایه و استخوان بندی حکومت را تشکیل می دهد. قانون اساسی جدید باید در دوران گذار این موضوع را مد نظر قرار دهد.
الجزیره فایل صوتی این مصاحبه را هم اکنون در اختیار دارد.
ژنرال سیسی در دومین مصاحبه گفته است: نهاد ارتش باید از مصونیت قضایی برخوردار باشد، زیرا در این کشور نقشی دارد… این نقش ارتش می تواند در ۱۵ سال پیش رو نیز ادامه داشته باشد، صرفنظر از این که چه کسی قدرت را در دست گرفته است، خواه اسلامگرا باشد، خواه لیبرال یا سکولار.
ارتش مصر پس از برکناری محمد مرسی و سرکوب اخوان المسلمین، دولت موقتی را به قدرت گماشت که تاکنون به عنوان بازوی ارتش عمل کرده است.
در کمیته ۵۰ نفره ای که وظیفه تالیف قانون اساسی جدید را به عهده گرفته است، هیچ نماینده ای از اخوان المسلمین حضور ندارد. مناقشه بر سر حد و حدود قدرت و اختیارات ارتش در قانون اساسی جدید، یکی از اصلی ترین مباحثی است که در این کمیته مطرح شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا