خبر های جدید

واکنش‌های جهانی علیه حمله تروریستی پاریس

واکنش‌های جهانی علیه حمله تروریستی پاریس

حمله‌ی تروریستی روز چهارشنبه (۱۷دیماه) به دفتر هفته‌نامه‌ی طنز «شارلی ابدو» پاریس که ۱۲تن کشته و ۱۰تن زخمی برجای گذاشت، محکومیت و انزجار مقامات و محافل بین‌المللی را به‌همراه داشت.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، حمله‌ی تروریستی پاریس را جنایتی بی‌رحمانه خواند و گفت: این حمله، تجاوزی آشکار به پایه‌های دموکراسی، رسانه‌ها و آزادی بیان است.

سازمان همکاری اسلامی نیز در بیانیه‌ای که سخنگوی این سازمان آنرا منتشر ساخت، واکنش نشان داد و گفته است: این قبیل اقدامات تروریستی تنها نشان دهنده‌ی اعمالی جنایتکارانه است و سازمان همکاری اسلامی تروریسم را به هر شکل و نوع آن محکوم می‌کند و خشونت و افراطی‌گرایی در حقیقت بزرگ‌ترین دشمنان اصول اساسی و ارزش‌های اسلامی هستند.

شورای مسلمانان فرانسه هم حمله مرگبار به دفتر هفته نامه شارلی ابدو را وحشیانه دانست و آن را حمله به دموکراسی عنوان نمود.

شیخ یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان در صفحه‌ی تویترش اعلام کرد: اسلام برای جان انسان‌ها حرمت قائل است وتجاوز به آن را حرام می‌داند.

وزارت امور خارجه‌ی کشورمان هم به این حادثه واکنش نشان داد. مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: هرگونه اقدام تروریستی علیه انسان‌های بی‌گناه، با تعالیم اسلام بیگانه است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حمله عنوان داشت: تروریسم هیچ جایگاهی در اسلام ندارد.

کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه‌ای به نقل از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا حمله مسلحانه به این نشریه‌ی فکاهی را به شدت محکوم کرد. اوباما ضمن ابراز تأسف از حادثه پاریس گفته است که کاخ سفید با مسئولان فرانسوی درارتباط است و آماده‌ی هرگونه کمکی است تا عاملان این ترور، به میز محاکمه کشانده شوند.

دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلستان، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه، هریک، طی بیانه‌هایی جداگانه حادثه‌ی تروریستی پاریس را محکوم کردند.

در این میان «متئو رنتسی» نخست‌وزیر ایتالیا مقابل سفارت فرانسه در رم حاضر شد و در سخنانی گفت: ما همه فرانسوی هستیم زیرا فکر می‌کنیم آزادی تنها علت وجودی اروپا و شهروندان اروپایی است و غیرممکن است بگذاریم تروریسم در برابر عقل و آزادی پیروز گردد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی اصلاح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا