زن خانوادهمطالب جدیدمهارتهای زندگی

احترام میان همسران، قابل احترام باشید

احترام میان همسران، قابل احترام باشید

نویسنده: : ریچارد تمپلر/ مترجم: مهرویه هاشمی نژاد

در قانون بیستم گفتیم- خوب باشید – مطمئنم شما خوب بوده و هستید. پس این قانون

درباره ی چیست؟ اینجا هم همان صحبت ها و قوانین قدیم حاکم است.

یعنی فردی باشید که همسرتان به شما افتخار کند، نه تنها فقط برای خود افتخار کند، بلکه بتواند در مقابل تمام دنیا مباهات کند.

چنانچه می خواهید هر بار که همسرتان با شما در عموم ظاهر می­شود ، سرش را با افتخار بالا نگه دارد و از بودن با شما احساس غرور داشته باشد، باید اطمینان حاصل کنید که همواره با در نظر گرفتن موارد زیر رفتار خواهید کرد:

  • بادرستی و راستی
  • با صداقت و شرافت
  • با دلسوزی
  • با تفکر و تعمق
  • با مهربانی و عطوفت

چه هنگامی که با یک معلم مدرسه سروکار دارید، چه در برخورد با گدای خیابانی، چه فامیل های همسرتان یا حتی یک همکار؛ باید طوری عمل کنید که رفتارتان نیاز به ارزیابی و قضاوت نداشته باشد.

البته، این کار، گاهی آسان است و گاهی نیازمند کمی تلاش است ودر قوانین مربوط به رابطه آمده است که اگر چنین روشی را در پیش نگیرید با مشکل مواجه خواهید شد.

نباید نیاز باشد که همسر شما روی رفتارهای غلطِتان سرپوش بگذارد و برای شما وبه جای شما دلیل تراشی کند؛ یا حتی به جای شما عذرخواهی کند؛ درست نیست با آنها در یک مهمانی ظاهر شوید و در مقابل دید دیگران با رفتارتان باعث شرمندگی او شوید؛ درست نیست از او بخواهید به رئیستان دروغ بگوید و وانمود کند شما بیمار هستید؛ در حالی که نیستید؛ درست نیست وقتی شما به کسی بی ادبی می کنید، او بخواهد قضیه را درست و اصلاح کند و به طور قطع، درست نیست قانون شکنی کنید- حتی در کوچکترین ابعاد- و سپس انتظار داشته باشید که همسرتان ازاین رفتار خوشحال و راضی باشد.

زوجی را می شناسم که زن خانواده مورد علاقه ی همه ی همسایه هاست ،اما مرد مثل یک آفت برای همه طرد شده است. او یک مرد مداخله گر،آزاردهنده و زورگوست. وقتی احساسات همه را جریحه دار می کند، زن مجبور است بدون اعتراض و کاملا عادی به کار خود ادامه دهد.

حال، تمام همسایه ها برای او بسیار ابراز ناراحتی می کنند، چون گاهی سرو صداهایی می شنوند و می فهمند که مرد چه رفتاری با زن دارد.

آن ها می گویند؛ لیاقت زن خیلی بیشتر از این هاست. آن مرد نباید کاری کند که زنش نیمی از وقت خود را صرف عذرخواهی از رفتار ناشایست او کند ونباید کاری کند که باعث شرمندگی و خجالت همسرش شود.

هیچ کس نمی­خواهد با کسی که نامهربان، بی ادب، بی فکر وبی شعور است زندگی کند. شما نیز نباید چنین باری را بر شانه ی همسرتان بگذارید. شکستن غرور آن ها- جدای هر چیز دیگری- به اندازه ی کافی آزارنده هست. بنابراین شما به آن ها، خودتان و دنیا مقروضید که قابل احترام وافتخار برانگیز باشید، پیوسته مقتدرواستوار باشید و بدون ایراد عمل کنید. به طور قطع، در بعضی شرایط ، برخی تصمیم گیری ها مشکل خواهند بود و ممکن است هر کسی با شما موافق نباشد، ولی اگر شما و همسرتان بدانید درباره ی فلان مسئله به اندازه ی کافی و در وقت مناسب فکر کرده اید و تصمیم گرفته اید، پس دلیلی برای سرزنش خودتان وجود نخواهد داشت، چون گمان برده اید که تصمیمتان درست بوده است و به سادگی و دشواری راه اهمیتی نداده اید.

((البته گاهی اوقات کار ساده ایست،

ولی گاهی هم نیاز به تلاش بیشتری دارد.))

———————

منبع: ۱۰۰ قانون عشق( روابط زناشویی* خانواده * دوستان)/ مولف: ریچارد تمپلر/ مترجم: مهرویه هاشمی نژاد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا