خبر های جدید

رایزنی هند با میانمار و بنگلادش برای اخراج ۴۰ هزار مسلمان روهینگیایی

رایزنی هند با میانمار و بنگلادش برای اخراج ۴۰ هزار مسلمان روهینگیایی

سخنگوی دولت هند در سخنانی تاکید کرد: هند در حال مذاکره با بنگلادش و میانمار است تا حدود ۴۰ هزار مسلمان روهینگیایی را اخراج کند.

هند بر این باور است که مسلمانان روهینگیایی به طور غیر قانونی در حال زندگی در این کشور هستند. ده ها هزار مسلمان روهینگیایی برای در امان بودن از خشونت بودایی های میانمار از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی به بنگلادش و هند گریخته اند.

دهلی نو اعلام کرده است که تنها ۱۴ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از سوی آژانس آوارگان سازمان ملل ثبت نام شده اند و سایر مسلمانان روهینگیا در حال زندگی غیرقانونی در هند هستند و باید اخراج شوند. هند از امضاکنندگان کنوانسیون های سازمان ملل درباره آوارگان و پناهجویان نیست .

سخنگوی وزارت کشور هند تاکید کرد: این مسائل در سطح دیپلماتیک با میانمار و بنگلادش مورد مذاکره قرار گرفته است.

مقام های دولت میانمار هنوز نسبت به اظهارات مقام های هندی واکنش نشان نداده اند. عفو بین الملل نیز اخراج مسلمانان روهینگیا را اقدامی خلاف وجدان ارزیابی کرده است.

دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در دهلی نو نیز اعلام کرد که در تلاش است تا واقعیت های بیشتری را درباره طرح هند برای اخراج مسلمانان روهینگیا به دست آورد.

حدود ۷۵ هزار مسلمان روهینگیا از آغاز سرکوب ارتش میانمار در ماه های گذشته به بنگلادش آمده اند.

میانمار حدود یک میلیون مسلمان روهینگیا را مهاجران غیر قانونی می داند که از کشور بنگلادش وارد این کشور شده اند و حاضر نیست به آنها شهروندی اعطا کند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل پیش از این از کشته شدن احتمالی صدها نفر از مسلمانان روهینگیا بر اثر اقدامات سرکوب گرایانه ارتش میانمار در این مدت پرده برداشته است.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا