خبر های جدید

نگرانی دبیرکل سازمان ملل از وضعیت مسلمانان در میانمار

نگرانی دبیرکل سازمان ملل از وضعیت مسلمانان در میانمار

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد طی نشست خبری فوق‌العاده درباره تحولات در میانمار و کره شمالی گفت: “به شدت نگران نقض حقوق بشر، مشکلات امنیتی و وضعیت انسانی در ایالت آراکان میانمار هستم. نگرانی خود از حوادث خشونت‌بار در میانمار و گام های ضروری که باید در این خصوص برداشته شود را با ارسال نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد انتقال دادم”.

دبیر کل سازمان ملل افزود: به نظرم در میانمار با خطر پاکسازی قومی مواجه هستیم اما امیدوارم وضعیت به آن مرحله نرسد. دولت و نیروهای نظامی میانمار را به پایان دادن به خشونت ها فرامی خوانم. تصور می کنم این بحران می تواند منطقه را به سوی بی ثباتی بکشاند”.

گوترش با بیان اینکه مقامات دولت میانمار باید گام‌های مصممی برای شکستن چرخه باطل خشونت بردارند تصریح کرد:” دولت میانمار باید راه‌های کمک‌رسانی بشردوستانه به تمام نیازمندان در این کشور را باز و امنیت آنان را تامین کند. مقامات این کشور را به صدور مجوز برای ورود بی‌وقفه خدمات بشردوستانه به خاک این کشور فرا می خوانم. همچنین نباید در برنامه ریزی و اجرای اقدامات موثر برای رفع عوامل اصلی این بحران تاخیری به وجود آید.

وی با تاکید بر لزوم پذیرش حقوق اولیه مسلمانان از سوی دولت میانمار، ادامه داد: همچنین ارائه حق شهروندی یا حداقل موقعیت قانونی به مسلمانان آراکان که بتوانند به یک زندگی معمولی دست یابند، حائز اهمیت حیاتی است. اجرای اینگونه اقدامات برای دستیابی این افراد به آزادی نقل مکان، دستیابی به موقعیت شغلی و استفاده از خدمات اجتماعی مانند آموزش ضروری است”.

دبیر کل سازمان ملل همچنین در رابطه با آزمایش های هسته ای اخیر کره شمالی اظهار داشت: “کره شمالی با آزمایش های هسته ای خود هنجارهای جهانی را زیر پا گذاشته و جان میلیون ها انسان را بی لزوم و بی پروا به خطر می اندازد”.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا