خبر های جدید

شرکت غیر مسلمانان اسپانیا در جشن قربان

شرکت غیر مسلمانان اسپانیا در جشن قربان

عید امسال برای مسلمانان اسپانیا رنگ و بوی دیگری دارد، این نخستین بار است که پیروان تمام ادیان الهی نیز در جشن عید قربان حضور دارند.

شبستان: انجمن های اسلامی و مراکز فرهنگی اسلامی امروز و روز گذشته عید سعید قربان را در شهرهای مختفل اسپانیا برگزار کردند.

هزاران مسلمان و حتی غیر مسلمانان نیز در این جشن شرکت کردند. بیش از ۹۰ هزار مسلمان ایالت آلمریا روز گذشته عید قربان را جشن گرفتند و حتی توجه غیر مسلمان را به مراسم خود جلب کردند.

مسلمانان این منطقه روز گذشته ابتدا نماز عید را برپا کردند و سپس به همراه برادران و خواهران دینی خود این عید را جشن گرفتند.

مسلمانان آلباثته نیز روز گذشته عید سعید قربان را جشن گرفتند. مصطفی اسنابی، رئیس مرکز فرهنگی اسلامی آلباثته نیز بر اهمیت این عید در میان مسلمانان تاکید کرد و حضور بیش از۵۰۰ مسلمان در جشن عید قربان خبر داد.

وی تاکید کرد به مدت سه روز این عید را جشن می گیرند و گوشت های قربانی را میان فقرا دوستان و خویشاوندان خود تقسیم می کنند.

عید قربان نیز روز گذشته ۴۰۰ مسلمان را در اولین طبقه بازار ایالت تورنت گرد هم آورد.

این جشن توجه همسایگان و افرادی را که برای خرید آمده بودند به خود جلب کرد و علاقه مند بودند تا شاهد جشن بزرگ مسلمانان باشند.

زین العابدین، رئیس مرکز اسلامی تورنت، گفت مسلمانان ابتدا نماز عید را اقامه کردند و سپس این عید سعید را جشن گرفتند.

و اما جامعه اسلامی سبته امروز یکی از بزرگترین روزهای خود را یعنی عید قربان را جشن گرفتند.

البته عید امسال برای مسلمانان سبته رنگ و بوی دیگری دارد، این نخستین بار است که پیروان تمام ادیان الهی همراه با مسلمانان عید قربان را جشن می گیرند.

جامعه اسلامی سبته در این مراسم بر اهمیت همزیستی پیروان ادیان مختلف تاکید کرد و عید قربان را فرصتی برای نزدیکی مسلمانان، مسیحیان و یهودیان دانست.

مسلمانان سبته این عید را فرصت مناسبی برای نشان دادن اسلام واقعی به غیر مسلمانان دانستند.

برگرفته از شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا