خبر های جدید

نخست‌ وزیر ترکیه از سوءقصد جان سالم به ‌در برد

نخست‌وزیر ترکیه از سوءقصد جان سالم به ‌در برد

 

در جریان حمله گروهی ناشناس به کاروان حزب عدالت و توسعه یک نیروی امنیتی کشته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه حریت، اواخر شب گذشته کاروان حزب "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه در منطقه کاستامونو مورد حمله تروریستی قرار گرفت.

حمله زمانی رخ داد که بالگرد "رجب طیب اردوغان" و اتوبوسحامل اعضای حزب عدالت و توسعه به تازگی تجمع انتخاباتی شهر کاتسمونو را ترک کرده بودند.
 
در این حمله گروهی ناشناس با پرتاب مواد منفجره بهسوی اتوبوس حامل اعضای این حزب آتش گشوده و با نیروهای امنیتی درگیر شده و پس از مقاومت این نیروها متواری شدند. بر این اساس مهاجمان پس از کشتن یکی از ماموران امنیتی به مناطق جنگلی گریخته اند و جستجو برای یافتن آنان ادامه دارد.
 
نخست وزیر ترکیه در سخنانی که در تجمع انتخاباتی شهرآماسیا ایراد کرد ضمن ابراز تاسف از این حمله گفت: این تروریستها کسانی بوده اند که فهمیده اند در انتخابات موفق نخواهند بود.
 
اردوغانتاکید کرد دولت به این گروهها اجازه نخواهد داد کشور را تجزیه کنند. به گفته وی، مردم ترکیه هرگز به تروریستها اجازه نمی دهند امنیت و ثبات کشورشان را به خطر اندازند.
 
گفتنی است حدود ۵۰ میلیون شهروند ترککه شرایط شرکت در انتخابات را دارند دوازدهم ژوئن (۲۲ خرداد) برای شرکت در انتخابات پارلمانی، پای صندوقهای رای خواهند رفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا