خبر های جدید

سخنان عبدالله گل درباره ی سوریه

سخنان عبدالله گل درباره ی سوریه

 

رئیس جمهور ترکیه با تأکید بر اینکه ترکیه "خواهان بازگشت ثبات و امنیت به سوریه است "، گفت: بیثباتی باعث ریختن بیشتر خون مردم و تجزیه این کشور خواهد شد.

 

به گزارش نوگرا، عبدالله گل در گفت‌وگو با روزنامه الشرق قطر به ارزیابی تحولات منطقه در دوران اخیر پرداخت.

 

گل با اشاره به اینکه بعد از خاتمه دوران جنگ سرد، باد تغییر و تحول در خاورمیانه وزیدن گرفت، در ادامه تصریح کرد که اما برخی دولت های منطقه این حقیقت را نادیده گرفته و در همراهی با اقدامات اصلاح طلبانه عقب ماندند.

 

وی افزود که ترکیه همواره از انجام اصلاحات در کشورهای منطقه از درون و مطابق با خواست های مشروع مردم این کشورها دفاع کرده چونکه در غیر این صورت مداخلات خارجی در این کشورها همواره به عنوان یک گزینه مطرح شده است.

 

رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به سوالی درباره چرخش ترکیه در مواضع خود در قبال سوریه اظهار داشت که بعد از تحولات تونس و قبل از آغاز حرکت های مردمی در مصر با دولت سوریه گفت‌وگو کرده و به مقامات سوری توصیه کرده‌اند که روند اصلاحات را سرعت بخشیده و در این روند رهبران ارشد سوریه باید پیشگام باشند، ولی تحولات سوریه به نقطه‌ای رسیده که باعث نگرانی همگان شده است.

 

گل با تاکید بر اینکه ترکیه خواهان بازگشت ثبات و امنیت به سوریه است، در ادامه تصربح کرد که بیثباتی باعث ریختن بیشتر خون مردم و تجزیه خواهد شد و اینها سناریوهایی است که ما نمی خواهیم اتفاق بیفتد.

 

وی افزود که دولت سوریه باید اقداماتی در راستای متقاعد ساختن مردم و پاسخگویی به مطالبات آنان صورت دهد، در غیر این صورت اوضاع وخیم‌تر شده و تبدیل به شرایطی غیر قابل حل خواهد شد.

 

رئیس جمهور ترکیه در توضیح اظهارات اخیر خود مبنی بر آمادگی دولت و ارتش ترکیه در خصوص تحولات سوریه، این اظهارات را در راستای آمادگی برای استقبال و اسکان پناهجویان سوری در خاک ترکیه عنوان کرد.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا