خبر های جدید

جنایت های پزشکی آمریکا در گواتمالا

 

 

 تحقیقات اخیر در آمریکا از تبانی دولت و برخی پزشکان این کشور برای انجام آزمایش های پزشکی مرگبار دهه ۴۰ در گواتمالا پرده برداشت.به گزارش نوگرا نتایج تحقیقات اخیر انجام شده از سوی محققان پزشکی دولت آمریکا نشان میدهد که در دهه ۴۰ دولت آمریکا با همکاری برخی از پزشکان این کشور آزمایش های مرگباری را بر روی تعدادی از افراد در گواتمالا انجام داد که منجر به کشته شدن ۸۳ نفر شد.در گزارش منتشر شده در این زمینه آمده است :

*دولت آمریکا با آگاهی کامل و از روی عمد بودجه های را برای انجام آزمایش های پزشکی مرگبار علیه زندانی های گواتمالا در فاصله زمانی ۱۹۴۶ تا ۱۹۴۸ انجام داده است و افرادی که در این جنایت دست داشتند بعد از انجام این ماموریت به درجات بالایی در جامعه پزشکی نایل شدند.

*حداقل پنج هزار و ۵۰۰ نفر شامل زنان و کودکان و بیماران روانی در معرض این آزمایش که تزریق بیماری های واگیردار جنسی بوده است قرار گرفتند.

*پزشکان امریکایی از روی عمد و با آگاهی کامل همه قوانین بنیادین اخلاقی در حرفه پزشکی را زیر پا گذاشتند.

*با قربانیان این آزمایش مانند انسان رفتار نشده بلکه با آنها مانند حیوانات آزمایشگاهی رفتار کرده اند و در انجام این جنایت هیچ گونه قاعده اخلاقی و انسانی رعایت نشده است.

*به ادعای پزشکان آمریکایی هدف از انجام این آزمایش ها آگاهی پیدا کردن از تاثر داروی پنی سیلین بر روی این بیماری ها بوده است. آنها می خواستند این دارو را با سود بسیار بالا به کارخانه های داروسازی بفروشند و این در حالی بود که پزشکان ادعا می کردند این آزمایش ها به روش کاملا علمی صورت می گیرد.

*قربانیان به هیچ وجه از اینکه به آنان ویروس بیماری های واگیردار جنسی تزریق می شود آگاهی نداشتند زیرا این یک عملیات کاملا پنهانی برای مقاصد غیرقانونی بوده که با تبانی دولت آمریکا و موسسه « بیگ فارما » در آمریکا انجام گرفته است.

*پزشکان با سوزن زخم هایی را بر روی صورت و یا بازوی زندانیان مورد آزمایش ایجاد کرده و ویروس مورد نظر را به داخل این زخم ها تزریق می کردند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی کامان دریمز ، به دنبال انتشار نتایج این گزارش و افشای این حقیقت تکان دهنده ، دولت گواتمالا این آزمایش های پزشکی ر ا جنایت علیه بشریت بشریت دانسته و و شکایت از دولت آمریکا برای ایفای نقش در این اقدام ضد اخلاقی و ضد انسانی را در دستور کار خود قرار داده است.انجام آزمایش های مرگبار در گواتمالا تنها یکی از هزاران هزار اقدام غیر قانونی و ضد انسانی است که در کارنامه سیاه دولت آمریکا به ثبت رسیده است .انسان کشی به بهانه های مختلف و در کشورهای مختلف یکی از معمول ترین و رایج ترین اقدامات دولت های آمریکایی در دوره های مختلف بوده است و موجب شده تا مسولان آمریکایی سزاوارترین افراد برای محاکمه در دادگاه جنایی بین المللی باشند.

منبع: رحماء

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا