خبر های جدید

تظاهرات فیلیپینی‌ها در اعتراض به انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام(ص) در «شارلی ابدو»

تظاهرات  فیلیپینی‌ها در اعتراض به انتشار کاریکاتورهای پیامبراسلام(ص) در «شارلی ابدو»

صدها نفر از مردم فیلیپین امروز در یکی از شهرهای اصلی و مسلمان نشین‌ این کشور در اعتراض به انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام(ص) در نشریه «شارلی ابدو» اقدام به برگزاری تظاهرات کردند.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، حدود یکهزار و ۵۰۰ نفر از مردم فیلیپین امروز چهارشنبه در اعتراض به انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام(ص) در نشریه فکاهی فرانسوی «شارلی ابدو»، اقدام به برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز در یکی از شهرهای اصلی و مسلمان‌نشین این کشور کردند. شخصیت‌های سیاسی، دانش‌آموزان و دانشجویان و زنان با صورت‌های پوشیده از جمله شرکت‌کنندگان در این تظاهرات اعتراض‌آمیز بودند که در میدان اصلی شهر «مراوی» در جنوب فیلیپین برگزار شد.

در جریان این تظاهرات، تظاهرات‌کنندگان اقدام به سوزاندن یک پوستر بزرگ از نشریه شارلی ابدو کردند.

یکی از سازمان‌دهندگان این تظاهرات در اظهاراتی اعلام کرد: «آنچه نظیر کشتار شارلی ابدو که در فرانسه اتفاق افتاد درسی است که همه جهان یاد بگیرند که باید به همه ادیان به ویژه اسلام احترام بگذارند. آزادی بیان نباید تا حدی پیش برود که به بزرگترین و والاترین پیامبر خداوند اهانت شود.»

تظاهرات‌کنندگان همچنین در مخالفت با شعار «من شارلی هستم» کسانیکه که حمله به این نشریه را محکوم کرده بودند، نوشته‌ای در دست داشتند که بر روی آن شعار «تو شارلی هستی» نقش بسته بود.در جریان این تظاهرات همچنین نوشته‌‌های دیگری به چشم می‌خورد که بر روی آن‌ عباراتی چون «فرانسه باید عذرخواهی کند» و «تو شارلی هستی اما من پیامبر را دوست دارم» نقش بسته بود.

دفتر نشریه فکاهی شارلی ابدو که بارها کاریکاتورهای موهن از شخصیت‌های مورد احترام اسلام و به خصوص پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) را منتشر کرده است، روز چهارشنبه هفته گذشته مورد هجوم دو فرد مسلح قرار گرفت و طی آن ۱۲ نفر از جمله ۲ پلیس کشته شدند.

این نشریه امروز چهارشنبه نیز بار دیگر در اقدامی تحریک‌آمیز پس از حملات پاریس، با تیراژ ۵ میلیونی کاریکاتورهای موهن در مورد پیامبر اسلام را منتشر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا