خبر های جدید

رئیس اقلیم کردستان مالکی را به سوق دادن عراق به دیکتاتوری متهم کرد

 

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق روز چهارشنبه ۲۱-۳-۲۰۱۲ نوری المالکی نخست وزیر عراق را به کشاندن این کشوربه سمت دیکتاتوری متهم کرد.

رئیس اقلیم کردستان بدون ذکرنام نوری المالکی گفت:" چگونه می توان فرماندهی و سرنوشت ارتش ملیونی یک کشور را دراختیارکسی قرار داد که تمام قدرت کشور را به انحصار خود در آورده است ؟.

وی افزود :" آن زمان گذست که کسی بخواهد به تنهایی مقام فرماندهی کل نیروهای مسلح، وزیر دفاع، وزیر کشور، رئیس حفاظت و اطلاعات، رئیس بانک مرکزی و پست های دیگری را باهم داشته باشد."

وی همچنین اظهار داشت "به دلیل کشاندن کشور به سوی دیکتاتوری عراق در معرض نزدیک شدن به پرتگاه است."
مسعود بارزانی که در مراسم جشن عید نوروز در کردستان عراق سخنرانی می کرد گفت:" هدف از تشکیل ارتش ملیونی وسپردن فرماندهی آن به دست یک نفر چیست؟ در کدام کشور جهان کسی می تواند پست های حساسی از قبیل فرماندهی کل قوا، وزارت دفاع، وزیر کشور، رئیس حفاظت و اطلاعات و رئیس شورای امنیت ملی و بانک مرکزی را در کنار هم برعهده گیرد؟."

سوق دادن عراق به سوی پرتگاه

بارزانی گفت " عراق به سمت پرگاه سوق داده می شود. او افزود نوری المالکی طبق قانون اساسی این کشور می تواند فرماندهی نیروهای مسلح را به عهده بگیرد اما مالکی در نتیجه اختلافی که با ائتلاف العراقیه داشته است سرپرستی وزارت کشور، وزارت دفاع، وزارت فرهنگ ریاست حفاظت و اطلاعات را نیز در دست دارد."

بارزانی با تاکید براینکه وضعیت سیاسی عراق رو به وخامت گذاشته است گفت" وقت آن فرا رسیده که به گروهی که می خواهند عراق را به سوی دیکتاتوری بکشانند بگوییم کافی است زیرا این کشوربه سمت پرتگاه در حرکت است وادامه این وضعیت برای ما غیر قابل قبول است."

او همچنین افزود:" از همه رهبران احزاب و گروه های سیاسی عراق دعوت می کنم که در اسرع وقت برای پایان دادن به این بحران باهم دیگربه توافق برسند درغیر این صورت مردم کردستان سرنوشت خود را به تنهایی تعیین خواهند کرد ودر آن زمان دیگرسرزنش های شما را نخواهیم پذیرفت."

اتحاد کردها و شیعیان

رئیس اقلیم کردستان در مورد اتحاد کردها و شیعیان در عراق گفت " ما هنوز شیعیان را متحد خود می دانیم ولی این به معنای پایمال کردن حقوق دیگران و به حاشیه راندن آنها نیست."

وی اظهار داشت خیلی از شیعیان نیز مانند کردها و سنی ها به حاشیه رانده شدند.
بارزانی گفت:"آنها که شعاردفاع از حقوق شیعه ها را سر می دهند بدانند که دفاع ازحقوق شیعیان ازراه به حاشیه راندن دیگران و دشمن تراشی برای شیعیان و بدون در نظر گرفتن حقوق دیگرعراقی ها صورت نمی گیرد."

او همچنین تاکید کرد: "به اتحادی که با شیعیان داشتیم هنوز پایبندم اما نه با گروهی که می خواهند همه قدرت سیاسی کشور را در انحصارخود قرار دهند و دیگران را به حساب نیاورند من مطمئن هستم که خود شیعیان از این وضعیت همراه با کردها و سنی ها ابراز نارضایتی می کنند.

او درپایان گفت:" عراق برای همه عراقی هاست ، سنی ها، شیعیان، کردها، آشوری ها، ترکن ها و کلدانی ها . هرکدام ازاین مردم به اندازه موقعیت خود به امنیت و ثبات عراق خدمت کرده است.

منبع: العربیه فارسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا