خبر های جدید

تلفات نظامیان آمریکا در افغانستان به ۲ هزار نفر رسید

 

اخبار جهان اسلام: شمار نظامیان آمریکایی که در جنگ افغانستان کشته شده‌اند از مرز دو هزار نفر گذشت. به گزارش  روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، شمار نظامیان آمریکایی که در جنگ افغانستان کشته شدند از مرز ۲ هزار نفر گذشت و نیمی از این تلفات مربوط به ۲۷ ماه گذشته می‌شود. این آمار و ارقام پس از آن منتشر شد که «باراک اوباما» ده‌ها هزار نیروی نظامی کمکی به افغانستان فرستاد تا عملیات‌های نظامی خود در این کشور را افزایش دهد.

 از زمان حمله آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ تاکنون، تعداد زیادی از نظامیان آمریکایی و افغان در این کشور جنگ زده کشته شدند و آمار و ارقامی که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد، نشان می‌دهد که بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نیروی امنیتی افغانستان در جنگ آمریکا کشته شدند.

 سازمان ملل گزارش کرده است که بیش از ۱۳ هزار غیرنظامی افغان نیز در نتیجه درگیری‌ها و حملات آمریکا در افغانستان از سال ۲۰۰۷ تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

 نیروهای نظامی ناتو به رهبری آمریکا حملات هوایی خود را به بهانه مبارزه با شبه‌نظامیان در افغانستان و پاکستان افزایش داده‌اند که این امر به کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان منتهی شده است و اعتراضات مردم این کشورها را برانگیخته است.

منبع: اخبار جهان اسلام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا