خبر های جدید

واکنش مناسب و به جا در مقابل توهین به مقدسات

 

عضو "انجمن علمی تحلیل سیاست ها" در مصر، تشکیل ستادی جهانی برای واکنش مناسب و روزآمد به فیلم آمریکایی توهین به ساحت پیامبر اکرم (ص) را خواستار شد تا حقیقت اعتقادات اسلامی و جایگاه واقعی شخصیت بزرگ پیامبر اکرم (ص) برای همگان مشخص شود." ماهر محمد قابیل " در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: تظاهرات باید در چارچوبی متمدنانه برگزار گردد تا چهره ای واقعی و روشن از اسلام به جامعه جهانی ارائه شود.
وی تاکید کرد: حمله به سفارتخانه ها نمی تواند واکنشی منطقی به این فیلم توهین آمیز باشد و چه بسا واکنش خصمانه و احساساتی تظاهرات کنندگان در دفاع از مقدسات، خواستۀ اصلی عاملان ساخت این فیلم توهین آمیز باشد تا مسلمانان را در برابر افکار عمومی جهان ، "متجاوز" جلوه دهند، نه مدافع مقدسات.
قابیل، واکنش آمریکا مبنی بر مطرح کردن احتمال استقرار نیروهای خود در منطقه به منظور حفاظت از سفارتخانه های خود را محکوم کرد و گفت: کشورهای مستقل نباید اجازه دهند چنین تصمیمی محقق شود، زیرا این امر به تدریج، کشورها را به "مستعمره" تبدیل خواهد کرد.

"ماهر محمد قابیل" در پایان تاکید کرد: اگر آمریکایی ها به توانایی کشوری در تامین امنیت سفارتخانۀ خود اعتماد ندارند، باید سفیر و نماینده خود را از آن کشور خارج کنند.

منبع: تابناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا