خبر های جدید

مسجد النبی(ص) تا ظرفیت ۱۸۰۰۰۰۰ نمازگزار توسعه می یابد

با افزایش آمار زائران به سرزمین وحی، مسجد النبی(ص) تا ظرفیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نمازگزار توسعه می یابد و در این طرح، مکانهایی را به وضوخانه و محل استراحت زائران اختصاص خواهند داد.
به گزارش اخبار جهان اسلام به نقل از برخی منابع عربی، مدینه منوره از اواخر سال هجری قمری گذشته تاکنون شاهد توسعه مسجد النبی(ص) است.
بر اساس گزارشها و با توجه به افزایش ظرفیت زائران، مسجد النبی(ص) قرار است تا پایان اجرای این طرح تا ظرفیت یک میلیون و ۸۰۰ نمازگزار توسعه یابد.
این درحالی است که امسال مسجد النبی(ص) در مدینه منوره به عنوان پایتخت فرهنگی اسلامی انتخاب شد و همچنین زائران سرزمین وحی که برای ادای مناسک حج عمره به مکه مکرمه اعزام می شوند برای زیارت قبر حضرت رسول اکرم(ص) به مدینه منوره می آیند.
توسعه مسجد النبی(ص) از بخش پشتی مسجد انجام می شود و در این طرح کف مسجد النبی(ص) را به مساحت ۲۳ هزار متر مربع به اشکال هندسی اسلامی سنگ مرمر و گرانیت می کنند.
۱۳۵ هزار متر مربع را به نماز اختصاص داده اند تا ظرفیت ۲۵۰ هزار نمازگزار را داشته باشد.
در صورت استفاده مساحت کامل اطراف مسجد ظرفیت را تا ۴۰۰ هزار نمازگزار افزایش خواهند داد و با استفاده از ظرفیت کامل مسجد و اطراف آن ظرفیت مسجد برای نمازگزاران تا بیش از یک میلیون نفر افزایش می یابد.
در ورودی های مسجد النبی(ص) اماکنی را به وضوخانه و محل استراحت زائران اختصاص خواهند داد و وضوخانه و پارکینگها در دو طبقه زیر زمین خواهد بود.
برای جلوگیری از گرما و تابش نور آفتاب مستقیم در حیاط مسجد النبی(ص) ۱۸۲ چتر قرار داده اند که با توسعه مسجد النبی(ص) در بخش شرقی مسجد ۶۸ چتر دیگر اضافه می کنند و با توسعه مسجد النبی(ص) این چترها تا مساحت ۱۴۳ هزار متر مربع را می پوشاند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا