خبر های جدید

پخش صدای ضبط شده سیسی درمورد جنایاتش

افشای حقایق، از طریق ضبط صدای سیسی

نواری صوتی، از وزیر دفاع مصر مبنی بر افشای برخی از جنایات وی در میان عموم پخش شد.
بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اصلاح، به نقل از آژانس خبری آناتولی ترکیه، این نوار ضبط شده که از سوی شبکه‌ی ماهواره‌ای الجزیره نیز پخش شده، صدای سیسی درحین گفتگو با سردبیر «المصر الیوم»، یاسر رزق، برای ارائه یک بیانیه، ضبط شده است.
در این نوار ضبط شده، سیسی، به دستگیری محمد مرسی، استقرار نیرو در مقابل کاخ ریاست جمهوری، زیر نظر گرفتن محافظان ریاست جمهوری، ونیز انتقال رئیس جمهور به مکانی دیگر بعد از ایجاد درگیری با طرفدارن محمد مرسی و نیز کشته و مجروح شدن آنان اشاره کرده است.
سیسی در پاسخ این سؤال که: آیا امکان انتقال رئیس جمهور به یک ساختمان نظامی وجوددارد؟ گفته است: «بلافاصله در همان روز، وی را به مکان دیگری انتقال دادیم» عبدالفتاح سیسی، در پاسخ به سؤال یاسر رزق در خصوص تعداد کشته و مجروحان نیروهای محافظ ریاست جمهوری، گفته است: « این امکان وجود دارد که مردم بدون آگاهی، همدیگر را به قتل برسانند، در آنجا گروه‌های مسلّح وجود داشتند. در این جریان افرادی کشته و زخمی شدند. به خاطر اینکه در دل هیچکس سوء ظن ایجاد نشود، نمی‌گویم که افراد مسلح وابسته به کدام گروه بودند. به هر حال در این حادثه، تعداد غیر قابل قبولی، کشته و مجروح شدند».
وی با اشاره به کشته شدن ۲۰۰ نفر و مجروح گشتن بیش از ۴۵۰۰ نفر از طرفداران مرسی در میدان رابعه‌ی عدویه در نتیجه‌ی شلیک نیروهای امنیتی در ۲۷ جولای گفت: «در مقابل ترور و خشونت به من حق بدهید». وی با اقرار به فرمان خود به نیروهای امنیتی مبنی بر ورود به میادین، گفت: «من از پشتیبانی مردم در ۲۶ جولای در پی فراخوانی که داده شده بود، بسیار خرسند شدم».
هشت روز پس از ربوده شدن محمد مرسی اولین رئیس جمهور منتخب، با طرح یک کودتای نظامی، ۸۴ نفر در مقابل قرارگاه استحفاظی ریاست جمهوری، هنگام نماز صبح، کشته، و صدها نفر نیز مجروح شدند.
منبع:
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا