خبر های جدید

خسارت وارده به اقتصاد مصر، براثر وضع قانون منع تردد.

برقراری قوانین منع عبور و مرور شبانه صدها میلیون دلار به درآمد مصر آسیب وارد کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی ، وضع فوق العاده و منع تردد شبانه در مصر پس از سه ماه بدستور حاکمان نظامی این کشور لغو شد.
با لغو حالت فوق العاده ، فروشگاهها و مغازه هایی که از طریق مشتریان عصرگاهی خود درآمد کسب می کردند نفس راحتی کشیدند.
دامینیک کین ، خبرنگار این شبکه از قاهره گزارش داد « عصر جمعه قاهره خیابانهای شلوغی را پشت سر گذاشت. مصر در سه ماه گذشته در حالت فوق العاده به سر می برد اما اکنون این قانون لغو شده است. برخی از مردم از جمله رانندگان تاکسی شبهای جمعه درآمد خوبی داشتند اما در سه ماه گذشته برخی از آنها بیش از هزار و سیصد دلار متضرر شدند.
خالد اوکاشا ، راننده تاکسی ، در گفتگو با الجزیره گفت « قبلا بطور عادی هر شب هفت دلار درآمد داشتم اما به خاطر حکومت نظامی ، این مقدار به یک و نیم دلار کاهش یافت. یعنی با این پول حتی پول بنزین را هم نمی توانم پرداخت کنم.»
فروشندگان مغازه ها و رستورانها نیز از پایان حالت فوق العاده استقبال کردند.
سامه عطیه ، صاحب یک رستوران گفت در آمد وی در این مدت به یک سوم کاهش یافته است. وی گفت مشتریان دوباره باز می گردند گرچه این روند بتدریج صورت می گیرد.
وی افزود « مردم بتدریج وارد خیابانها می شوند اما تا بازگشت وضعیت به حال عادی به زمان نیاز است. مردم طبق عادت زودتر راهی خانه هایشان شده و می خوابند.»
یک پزشک مصری گفت « قانون منع رفت و آمد شبانه تاثیر بدی بر کار من داشت. گاهی اوقات در موقعیت های اضطراری باید به بیمارستان می رفتم. یک بار به خاطر دیر رسیدن من یک بیمار فوت کرد.»
شهروند دیگری گفت « قوانین منع تردد شبانه پیامدهای منفی به همراه داشته است. این قوانین در ماه تابستان که اوج فصل گردشگری است ، به منزله یک خودکشی بود و فقط وضعیت زندگی مردم را بدتر کرد.»
برآوردها حاکی از آن است که در مدت وضع قوانین منع تردد شبانه ،
این کشور صدها میلیون دلار درآمد خود را از دست داد. با توجه به مشکلات اقتصادی مصر و کاهش شمار گردشگران ، بسیاری از فروشندگان و دارندگان مشاغل آزاد امیدوارند با برداشتن قوانین منع تردد شبانه ، وضعیت کسب و کار آنها از این پس بهبود یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا