پیام دبیرکل جماعت دعوت و اصلاح به مناسبت ماه مبارک رمضان
پیام دبیرکل جماعت دعوت و اصلاح ایران به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان
بسم الله الرحمن الرحیم
شَهْرُ رَمَضانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدىً لِلنَّاسِ وَ بَيِّناتٍ مِنَ الْهُدى وَ الْفُرْقان…(البقره/185)
ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن و ماه بازگشت به خویشتن و اهتمام به خودسازی و آبادانی درون، بار دیگر فرا رسید؛ تا در پرتو نفحات فرخنده آن، لختی از هیاهوی فرساینده زندگی روزمره فاصله بگیریم و فرصتی برای بازکاوی زوایای درون خود بیابیم. "إن لربکم فی أیام دهرکم لنفحات ألا فتعرضوا لها"(متفق علیه)
رمضان آمد تا یادآور نزول فرخندهترین هدیه خداوند سبحان براي همیشهي زمینیان باشد و تا درخشش این نور جاودانهي جهانی را در لیالی قدر به ما ارزانی دارد و ما را در رهایی از ظلمات سرگردانی، هدايتگر باشد. "هُوَ الَّذِي يُنَزِّلُ عَلى عَبْدِهِ آياتٍ بَيِّناتٍ لِيُخْرِجَكُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ إِنَّ اللَّهَ بِكُمْ لَرَؤُفٌ رَحِيمٌ"(حديد/9)
و رمضان آمد تا با صیقل دادن درون، فرصتی ویژه برای راز و نياز و مناجات با خداوند عزوجل و دعا و تضرع به درگاه کبریاییاش بیابیم که " ثلاثة لا ترد دعوتهم الإمام العادل والصائم حين يفطر ودعوة المظلوم يرفعها فوق الغمام وتفتح لها أبواب السماء ويقول الرب عزوجل وعزتي لأنصرنك ولو بعد حين"(رواه الترمذی)
و ماه رمضان آمد تا با طنین ربانی خود از فراز هستی، ما را فرا خواند که "…یا باغی الخیر أقبل و یا باغی الشر أدبر"؛ تا بر ترديدها و دودلیهای خود و وسوسههای خنّاسان جن و انس فایق آییم.
و رمضان آمد تا با نگاه به تاریخ، تحقق وعدهي نصر مؤزر خداوند قادر متعال را در بدرالکبری به یاد آوریم و از نو بیاموزیم که صبر و تقوی -به مثابه دو دستاورد ارزنده در مدرسه رمضان- پیششرطهای اصلی تحقق نصرت الهیاند: "بَلى إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا وَ يَأْتُوكُمْ مِنْ فَوْرِهِمْ هذا يُمْدِدْكُمْ رَبُّكُمْ…"(آلعمران/125) و فراموش نکنیم که یاری را جز از او نخواهیم که: "…وَ مَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ"(آلعمران/126).
و چه درسآموز و عبرتانگیز است این فراز آخرین از درسهای رمضان در این مقطع زمانی که مردم مسلمان و آزادیخواه برخي از كشورهاي اسلامي را فتنه جباریت و ددمنشی دیکتاتورها دربرگرفته است؛ تا تلخی محنتها و سختی مصایب، آنان را مأيوس نسازد.
ضمن تبريك حلول این ماه مبارک به محضر همه خواهران و برادرانم در جماعت دعوت و اصلاح ايران و عموم هموطنان ارجمند و امت اسلامی، خاضعانه دست به دعا برميداريم كه:
پروردگارا! سپاس تو را که فرصتی دیگر بر ما منت فرمودی تا هم به امید لطف بیپایانت، گناهان و کاستیهای یک سال دیگر از عمرمان را جبران کنیم و هم عهد دیرینه بندگی را تجدید نمائیم.
الها! درهای رحمتت را بر ما برگشای و از خوان بیبدیل کرمت ارزانیمان دار.
معبودا! بهار قرآن را چنان همنشین دلهایمان قرار ده، تا کولهبار تهیشده وجودمان به مدد دولت پرشکوه و پربرکت قرآن، آکنده از گلهای باغ آسمان گردد و نیکفرجامی قرینمان.
خداوندا! امت اسلامي را از به بار نشستن شكوفههاي درخت آزادي كه به خون گرانبهاي آزاديخواهان سيراب گشته است، بهرهمند بگردان و مسلمانان را در آنچه مايهي خوشنودي تو و رستگاري آنان است، همراه و متحد و پيروز بفرما.
آمين يا رب العالمين
عبدالرحمن پيراني
9 مرداد 1390
30 شعبان 1432

