خبر های جدید

رئیس فراکسیون اتحاد اسلامی کردستان در مجلس عراق: با این وضعیت به استقلال می رسیم؟!

رئیس فراکسیون اتحاد اسلامی کردستان در مجلس عراق: با این وضعیت به استقلال می رسیم؟!

رئیس فراکسیون اتحاد اسلامی (یکگرتو) در مجلس نمایندگان عراق ضمن انتقاد از سیاست های حزب دمکرات (پارتی) خطاب به این حزب که خود را داعیه‌دار اعلام استقلال کردستان عراق می داند، گفت: با این تفکر و وضعیت به استقلال می رسیم و دولت خود را تشکیل می دهیم؟!
مثنی امین رئیس فراکسیون یکگرتو در مجلس عراق به تندی از سیاست های پارتی به ویژه در مسئله ریاست اقلیم کردستان انتقاد کرد.
وی در گفتگو با سایت رسمی یکگرتو گفت: نمی دانم دوستان ما در پارتی به دنبال چه هستند؟ تا کی خوانش خود را از اصطلاح «توافق» به ملت اعلام نمی کنند؟ آیا حفظ اتحاد با محلق شدن ما به جبهه آنها به دست می آید؟
پارتی در مسئله اصلاح قانون ریاست اقلیم کردستان که اتحادیه میهنی (یکیتی) جنبش تغییر (گوران)، اتحاد اسلامی (یکگرتو) و جماعت اسلامی (کومل) با ارائه طرح هایی به دنبال آن هستند، ضمن رد این طرح ها بر ضرورت رسیدن به توافق در این مسئله‌ تاکید کرد.
پارتی در همین راستا نشست روز سه شنبه (۲ تیر/ ۲۳ ژوئن) پارلمان اقلیم کردستان برای بررسی این طرح ها را بایکوت و اقدام ریاست پارلمان در برگزاری نشست را محکوم و برخلاف اصول توافق میان احزاب در اداره اقلیم و تصمیم گیری در خصوص مسائل سرنوشت ساز دانست.
رئیس فراکسیون یکگرتو در مجلس عراق با انتقاد از سیاست‌های پارتی، گفت: دلم به حال خودمان به‌عنوان نمایندگان کُرد مجلس عراق می‌سوزد، هنگام بازگشت به بغداد چگونه به سؤالات شیعیان و سنی‌ها در خصوص مسائل جاری اقلیم پاسخ‌گوییم؟ با وضعیت موجود و با این تفکر، دولت مستقل تشکیل می‌دهیم!

منبع: کردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا