خبر های جدید

طنین اذان از مسجد ایاصوفیه استانبول پس از ۸۵ سال

طنین اذان از مسجد ایاصوفیه استانبول پس از ۸۵ سال

بانگ اذان پس از ۸۵ سال از مسجد ایاصوفیه استانبول پس از گرامیداشت شب قدر در این مسجد، صبح امروز طنین انداز شد. پس از گرامیداشت شب قدر در مسجد ایاصوفیه استانبول با حضور محمد گورمز رئیس سازمان امور دینی ترکیه، بانگ اذان صبح پس از ۸۵ سال از این مسجد طنین انداز شد.

محمد گورمز در مراسم مذکور فرارسیدن شب پرارزش و نورانی قدر را مبارک و گرامی خواند و اظهار داشت: شب قدر از هزار ماه برتر است و باید در درک فضیلت این شب مبارک کوشا بود.

وی افزود: “ان شاء الله ارزش والای انسانی ملتمان و امت اسلام ارتقا و تعالی یابد. خداوند متعال برای درک این شب پر فضیلت سوره ای مستقل در قرآن انزال کرد و می فرماید “ما این( قرآن) را در شب قدر فرستادیم”، این آیه به ما نشان می دهد که فضیلت این شب را نه در تاریکی شب بلکه در خود قرآن باید بیابیم. ما گاهی به این شب بیشتر از خود قرآن اهمیت می دهیم، ولی در اصل این شب به دلیل قرآن اهمیت دارد”.

گورمز همچنین با بیان اینکه حمله تروریستی اخیر در فرودگاه آتاتورک استانبول اعلام جنگ علیه دین اسلام است، اظهار داشت: “در این حمله نه تنها انسان‌ها بلکه ارزش والایی که اسلام به انسان‌ها قائل است نیز مورد کشتار قرار گرفت؛ سه روز گذشته ضربه‌ای سهمگین به دلهایمان وارد شد”.

بانگ اذان صبح پس از ۸۵ سال از مسجد ایاصوفیه با صدای موذن فاتح کجا، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه آنکارا طنین انداز شد.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا