خبر های جدید

مدارس نیویورک به مناسبت عید قربان برای اولین بار تعطیل هستند

مدارس نیویورک به مناسبت عید قربان برای اولین بار تعطیل هستند

بیل دو بلازیو شهردار نیویورک ، اعیاد اسلامی را تعطیل اعلام کرد.  مدارس دولتی نیویورک روز پنجشنبه برای نخستین بار به مناسبت عید قربان، تعطیل هستند.  بیل دو بلازیو شهردار دموکرات نیویورک مارس گذشته اعلام کرد برای منعکس کردن ظرفیت و تنوع فرهنگی این شهر، چنین تصمیمی گرفته شده است.
به نوشته خبرگزاری فرانسه، یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز حدود ۱۸۰۰ مدرسه در نیویورک روز پنجشنبه تعطیل هستند. مدارس نیویورک روز چهارشنبه نیز به مناسبت «یوم کیپور» (به معنی روز آمرزش)، از مهمترین جشن های مذهبی یهودیان، تعطیل هستند.
شهردار نیویورک ماه مارس از اضافه شدن روز عید قربان و نیز عید فطر از تابستان ۲۰۱۶ به روزهای تعطیل رسمی مدارس این ایالت خبر داده بود.ذمدارس نیویورک به مناسبت برخی از جشن های یهودیان و مسیحیان تعطیل می شوند. شهردار نیویورک همچنین ماه مارس، روز نخست سال نوی قمری چینی را که در چین و بسیاری از کشورهای آسیایی جشن گرفته می شود، به تعطیلات رسمی تقویم تحصیلی اضافه کرد. در سال ۲۰۱۶، سال نوی چینی هشتم فوریه جشن گرفته خواهد شد.

والدین مسلمان تا کنون با یک مشکل بزرگ مواجه بودند: یا این که نگذارند کودکانشان به مدرسه بروند و در کلاس غیبت داشته باشند یا این که آنها را به مدرسه بفرستند و روز عید را جشن نگیرند.
بین هفت تا ۱۰ میلیون مسلمان در آمریکا زندگی می کنند که یک میلیون نفر آنها در نیویورک مقیم هستند. حدود ۱۰ درصد دانش آموزان مدارس دولتی نیویورک مسلمانند.

نیویورک در تعطیل کردن مدارس به مناسبت اعیاد مسلمانان پیشگام نیست. برخی مدارس در ایالت های ورمونت، ماساچوست و نیوجرسی (که همه در شمال شرقی آمریکا هستند) در جشن های مسلمانان تعطیل هستند. مسئولان جامعه مسلمانان نیویورک از چند سال پیش درخواست کرده بودند که این اعیاد نیز به روزهای تعطیل اضافه شوند. برخی از آنها امیدوارند که این اقدام به مقابله با اسلام ستیزی کمک کند.

مدارس نیویورک به مناسبت عید قربان برای اولین بار تعطیل می‌شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا