خبر های جدید

آغاز تجمعات مردمی به منظور شرکت در تظاهرات میلیونی

آغاز تجمعات مردمی به منظور شرکت در تظاهرات میلیونی

اقشار مختلف شهروندان مصری در شهرهای قاهره و اسکندریه در حال تجمع در این شهرها به منظور آغاز تظاهرات میلیونی هستند و همزمان با آن، تظاهرات های مشابهی نیز در شهرها و استان های دیگر مصر در حال شکل گیری است و تمامی اقشار ملت مصر بر لزوم کناره گیری حسنی مبارک از قدرت و سقوط نظام حاکم تاکید دارند.

شهروندان قاهره در قالب دسته ها و گروه های مختلف به سمت میدان "آزادی" در حرکت هستند و قرار است ساعت ۱۰ صبح امروز سه شنبه (۱/۲/۲۰۱۱) به وقت محلی تظاهرات میلیونی خود را در این شهر آغاز کنند.

شهر اسکندریه نیز شاهد صحنه های مشابهی است و قرار است تظاهرات میلیونی دیگری هم در این شهر و از منطقه "القائد ابراهیم" برگزار شود.

از شهر سویس خبر می رسد که هزاران نفر از شهروندان با کرایه کردن اتوبوس های ویژه سعی در حرکت به سمت قاهره و پیوستن به جمع تظاهرکنندگان در این شهر را دارند.

علاوه بر این، تظاهرات مشابهی نیز در میدان "الاربعین" که سه شنبه گذشته صحنه اعتراضات و درگیری های شدید با نیروهای امنیتی بود، برگزار خواهد شد.

در همین حال، سرتیپ اسماعیل عثمان سخنگوی ارتش مصر دیروز دوشنبه طی اظهاراتی که از طریق شبکه های تلویزیونی رسمی این کشور پخش شد اظهار داشت که نیروهای مسلح به خوبی از قانونی بودن خواسته های شهروندان آگاه هستند و آزادی بیان حق مسلم تمامی افراد است.

وی در عین حال از شهروندان مصری خواست که از اقدامات مخل امنیت خودداری کنند و بدانند که نیروهای مسلح هرگز به خشونت و استفاده از زور علیه تظاهرکنندگان متوسل نخواهند شد.

برگرفته از اهل سنت شمال شرق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا