خبر های جدید

تجدید نظر در توافقنامه استراتژیک میان حزب دموکرات و اتحادیه میهنی

حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی بر سر تشکیل کمیته ای عالی به منظور بررسی، بازبینی و تعریف مجدد از روابط دو طرف به توافق رسیدند.
روز گذشته هیئتی عالی رتبه از اعضای دو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان با حضور کسرت رسول علی، معاون دبیرکل اتحادیه میهنی و نیچروان بارزانی، معاون رئیس حزب دموکرات در دفتر کار نیچروان بارزانی در اربیل با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
بر اساس بیانیه پایانی «در این نشست اعضای دفاتر سیاسی اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان عراق ضمن تأکید بر موضع مشترک جریان های سیاسی اقلیم کردستان عراق در قبال دولت مرکزی بر لزوم تشکیل هرچه زودتر کابینه هشتم تأکید کردند.»
در این اطلاعیه آمده است دو طرف تأکید کردند که روابط حزب دموکرات و اتحادیه میهنی با توجه به وضعیت سیاسی کنونی، تغییرات و تجارب حکمرانی در اقلیم کردستان عراق، تحولات منطقه و عراق نیازمند تبیین سیاست های جدید و بازتعریف مجدد است.
دو طرف تصمیم گرفتند هیئت مشترکی برای بررسی توافقنامه استراتژیک و نحوه ادامه آن در آینده تشکیل دهند.
عدنان مفتی عضو هیئت شرکت کننده اتحادیه میهنی درباره محتوای گفتگوهای دو حزب به سایت NRT، گفته است دو طرف بر دستکاری بخشی از توافقنامه و اصلاح آن توافق کردند.
حزب دموکرات همچنین به اتحادیه میهنی گفته است حزب دموکرات می خواهد پست معاونت ریاست پارلمان اقلیم را که قرار است به اتحادیه میهنی واگذار شود برای خود نگهدارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا