خبر های جدید

تشکیل نیروی دفاع از خود توسط مسلمانان آفریقا

آخرین گروه از مسلمانان موجود در آفریقای مرکزی ساکن منطقه «پی کی ۵» اقدام به تشکیل مجموعه هایی جهت دفاع از خود کردند.

، در تمام این منطقه کمتر از ۲ هزار نفر باقی مانده اند که از ترس هجوم گروه های مسلح مخفی شده اند.

۲۰ جوان از هر مجموعه در منطقه مذکور هر روز بعد از غروب آفتاب از منازل خود خارج می شوند تا بعد از بازگشت نیروهای آفریقایی که برای حمایت از این منطقه اختصاص داده شده اند از ساکنان آن دفاع کنند.

به دنبال تلاش احزاب سیاسی، مسیحیان و معترضان که خواهان خلع سلاح کردن مسلمانان بودند،  مسلمانان با بیان این که برای دفاع از خود تنها دارای ساتور و نیزه هستند، از جامعه بین الملل خواستند تا در صورت خلع سلاح کردن شان، آنان را از بانغی خارج کنند

هر شب بعد از به پایان رسیدن شلیک گلوله از سوی گروه های مسلح، ساکنان سعی می کنند هر کدام به روش خود مواد غذایی فراهم نمایند.

مسوول بخش امور انسانی سازمان ملل متحد در ابتدای ماه گذشته ستم های فرقه گرایانه علیه مسلمانان در آفریقای مرکزی را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد که تدابیر موجود نشان می دهد که جهان در برخورد با فرقه گرایی شکست خورده است.

همزمان با استعفای ریاست جمهوری سابق آفریقا در ماه ژانویه گذشته گروه های مسلح مسیحی صدها مسلمان را کشته و یک چهارم شهروندان ۴.۶ میلیونی را از کشور بیرون کردند.

سازمان ملل در ماه سپتامبر گذشته تعهد کرده بود که ۱۲ هزار نیرو را به آفریقای مرکزی ارسال خواهد کرد تا در کنار نیروی ۶ هزار نفری آفریقایی، نیروی ۲ هزار نفری فرانسوی و نیروی ۸۰۰ نفری اروپایی فعالیت کنند.

منبع: پایگاه الجزیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا