خبر های جدید

تشکیل شورای ریاست جمهوری از سوی طرفداران مرسی

یک حزب اسلامی، به منظور پایان دادن به بحران سیاسی در مصر، که از تابستان سال گذشته به دنبال کودتای نظامی و برکناری محمد مرسی شروع شده است، خواستار تشکیل «شورای ریاست جمهوری» شد.
مقدی حسین، رییس حزب استقلال، طی کنفرانس مطبوعاتی روز شنبه اعلام کرد که، تصمیم تشکیل «شورای ریاست جمهوری» خواست ملت مخالف کودتا است و برای پایان دادن به بحرانهای مصر، امری ضروری است. وی افزود که این شورا، قانون اساسی مصوب سال ۲۰۱۲ را در دستور کار خود قرار خواهد داد.
بر اساس این بیانیه، این شورا به ریاست مرسی،  شامل شش نماینده از نیروهای مختلف سیاسی و نظامی مصر خواهد بود.
این عضو «اتحاد ملی برای دفاع از مشروعیت» گفت:  شورای ریاست جمهوری، تصمیمات اساسی را برای بازگرداندن تضمینی مصر به مسیر دموکراسی، خواهد گرفت.
نظامیان مصر، به منظور هموار کردن راه برای سیسی -وزیر سابق دفاع – جهت به دست گرفتن مقام ریاست جمهوری کشور، اقدام به اصلاح قانون اساسی مصوب ۲۰۱۲ نموده بود.
حزب استقلال همچنین اعلام کرد که این شورا تدبیراتی را برای برگرداندن ریاست جمهوری ترتیب داده و تلاش می‌کند تا عدم دخالت نظامیان در سیاست کشور را تضمین نماید؛ تا از این طریق، مرسی بتواند دوره‌ی چهارسالەی ریاست جمهوری را تکمیل نماید. این فراخوان،  در سایه‌ی تحریم انتخابات از سوی اکثریت قاطع مردم، می تواند نقطه‌ی آغاز بحث بر سر مسئله‌ی پایان بحران سیاسی مصر باشد.

منبع: اصلاح وب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا