خبر های جدید

چهره سرشناس انقلاب سال ۲۰۱۱ مصر به ۱۵ سال زندان محکوم شد

 دادگاهی در مصر علاء عبدالفتاح، فعال سیاسی اجتماعی و از چهره های سرشناس در انقلاب سال ۲۰۱۱ علیه رژیم حسنی مبارک را به اتهام شرکت در تظاهرات بدون مجوز قانونی و حمله به پلیس، به ۱۵ سال زندان محکوم کرد.

صدور این حکم علیه یکی از فعالان لیبرال و دموکراسی خواهی که در قیام ۱۸ روزه مردم مصر علیه حکومت ۲۹ ساله حسنی مبارک نقش داشته است، شگفتی بسیاری از ناظران داخلی و خارجی را برانگیخته است. از زمان آغاز رسمی دوره ریاست جمهوری عبدالفتاح السیسی در یکشنبه گذشته، این نخستین حکم قضایی است که علیه یکی از فعالان سرشناس مصر صادر می شود.

در ۱۱ ماهی که از برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری به دست ارتش می گذرد، سرکوب شدیدی علیه سازمان اخوان المسلمین به راه افتاده و دست کم ۱۶ هزار نفر از حامیان و اعضای این سازمان دستگیر شده اند. سرکوب اسلامگرایان، انتقادهایی را از جانب دیگر گروههای کوچکتر سیاسی-اجتماعی سبب شده است. در نتیجه شماری از فعالان سکولار و لیبرال مصر نیز همپای اسلامگرایان به زندان افتاده اند.

منتقدان می گویند نحوه برخورد حکومت و نظامیان با مخالفان و دیگر اندیشان، هیچ تفاوتی با دوران پیش از انقلاب و حکومت اقتدارگرایانه حسنی مبارک ندارد.

منبع: آسوشیتدپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا